E-gig og far
brevkassespørgsmål af
Kevin
12 år
Hej Cyberhus.jeg er en dreng på 12 og jeg har røget men er sådan stoppet nogle lunde nu damper jeg på en e-gig og ved ikke hvordan jeg skal fortælle min far det? Hjælp

Svar:
Hej Kevin
Jeg synes først og fremmest det er rigtig godt, at du er stoppet med at ryge tobakscigaretter. Eller i hvert fald næsten er stoppet. Det er bare super usundt.
Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om hvordan du skal få det sagt. Det kan godt være svært, og særligt hvis du er bange for hvad din far vil sige. Jeg tror ikke der er en bestemt god måde. Jeg tænker egentlig bare det er bedst at få det sagt lige ud. Far, jeg ryger altså nogle gange på sådan en e-cig, eller hvad du nu synes fungerer bedst.
Det kan give meget god mening at sige det på et tidspunkt, hvor din far ikke lige er træt eller lidt sur i forvejen, hvis du nu er nervøs for om han kunne blive sur over det.
Hvis du bare synes det er helt umuligt at få det sagt, kan du overveje at skrive det til ham. En sms, eller et brev. DU kunne skrive at du har prøvet at ryge, og at du gerne vil snakke med ham om det. Så er "nyheden" ligesom ude, og så kan det være lettere at snakke om bagefter.
Håber du finder en god løsning for dig.
Mange hilsner
Lasse