Drømme bliver til virkelighed

brevkassespørgsmål

Drømme bliver til virkelighed

brevkassespørgsmål af
Esben
13 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Jeg ved ikke om jeg er ved at blive skør men nogle gange så drømmer jeg noget og det bliver til virkelighed det kan være noget der ikke er så vigtigt som et snit på en prøve men jeg har også prøvet at drømme hvornår min morfar døde og Hvordan han døde Black friday og jeg drømte det en uge inden kan i please svarer hvorfor det sker

Svar:

Hej Esben.

Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er ret vildt at opleve, at nogle af dine drømme rent faktisk sker i virkeligheden. Jeg kan desværre ikke give dig et svar på, hvorfor det sker. Det kommer nok lidt an på, hvad man tror på. Nogle tror, at drømme er en form for varsel for fremtiden, andre mener at drømme er en måde vores underbevidsthed kan fortælle os ting på, og går meget op i drømmetydning, mens andre vil mene, at hvis drømme sker i virkeligheden, så er det blot en tilfældighed. Mange er dog enige om, at vores drømme er en form for bearbejdning af det, der sker i vores liv, eller det, der fylder. Så der er en god sandsynlighed for, at man kan drømme om noget, som der også foregår i virkeligheden, men konkrete begivenheder kan være svært at svare på, hvorfor man kan drømme om det inden de sker.

Jeg synes, at du selv skal vælge, hvordan du opfatter drømme. Der er ingen der kan sige, om det er rigtigt eller forkert. Og du mister nok heller ikke noget på det. Så hvis du vælger at se drømme som varsler for fremtiden, så kan det måske være med til at gøre hverdagen lidt mere interessant, eller en måde at blive klogere på dig selv, og hvad din underbevidsthed prøver at fortælle dig. Eller du kan også vælge at se drømmene som tilfældighed.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål