Drengens oplevelse under sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg har gået og tænkt over noget omkring sex.
Hvis pigen ikke er så stram, kan det så påvirkes drengens oplevelse?
Altså kan han mærke noget andet end hvis hun var mere stram?
Hilsen en eftertænksom pige

Svar:
Kære dig,
Det er nogle gode spørgsmål, du stiller, som jeg også sagtens kan forstå, du tænker over. Selvom det ofte kunne være rart med helt konkrete svar på sådan nogle spørgsmål, så er det umuligt, for alle oplever på forskellige måder. Det betyder også, at sex føles forskelligt fra person til person. Det er helt forskelligt, hvad man kan lide, og hvad der føles godt varierer fra person til person. Nogle fyre synes måske store bryster føles rare, nogle synes måske små føles godt. På samme måde synes nogle måske også, at det føles bedre, når det er stramt, mens andre måske ikke tænker over det.
Der findes mange underlige og undertrykkende myter omkring skeden, og hvordan en "rigtig" og en "god" skede er. For eksempel ideen om, at en skede skal være stram, at man skal bløde første gang, at skeden bliver permanent "slap" når man er sammen med flere. Jeg kan fortælle dig, at de ting ikke passer. Der er ikke nogle regler for, hvordan en skede skal være eller gøre, når man har sex. Og skeden bliver IKKE permanent slappere af, at man har sex. Skeden er helt utrolig, den kan udvide sig og trække sig sammen helt naturligt. Ligegyldig hvordan skeden er, så er den fantastisk! Det er vigtigt!
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Skriv endelig igen eller slå et smut forbi chatten!
Sophie