Drengen jeg crusher på

brevkassespørgsmål

Drengen jeg crusher på

brevkassespørgsmål af
Anonymt
13 år
Oprettet 5 år 2 dage siden

Jeg går i 7. Klasse og jeg har et crush som går i 6. Men han er 13. Jeg fandt så hans snap, men vi skriver ikke super meget sammen, da jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive til ham. Vi går på samme skole, men det bare ret sjældent, jeg møder ham. Jeg vil rigtig gerne lære ham at kende og være sammen med ham fysisk. jeg skriver da med ham sådan nogengange, men det ik altid han svarer. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal kunne lære ham at kende uden, at det bliver akavet. Jeg gider ikke rigtig lære ham at kende over Snapchat, da det ikke rigtig har den samme bemærkning som når man snakker med hinanden ansigt til ansigt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. han er ret tit sammdn med sine venner men jeg tør bare ikke snakke med ham mens hans venner er der. Hvad skal jeg skrive til ham på Snapchat? Hvad skal jeg gøre? Hilsen anonym

Svar:

Kære anonym

Hvor er det dejligt at høre, at du har fundet en fyr, som du har fået et crush på. Det er skønt at have et crush på en person, men som du giver udtryk for, så kan det også være lidt frustrerende, fordi det ikke altid er så nemt at vide, hvad man skal gøre for at komme i kontakt med personen. Derfor er det også rigtig godt, at du skriver her i brevkassen, og jeg håber mit svar kan hjælpe dig til, hvad du kan gøre.

Du skriver, at du allerede har hans snap, og selvom I ikke skriver super meget sammen, så tænker jeg, at det er en rigtig god start. Det betyder nemlig, at du allerede har taget det første skridt mod at komme i kontakt med ham, og for nogle kan den del være rigtig svær, så det er mega sejt gået af dig! Jeg tænker desuden, at du har en rigtig fin tilgang til situationen, når du skriver, at du rigtig gerne vil lære ham bedre at kende. Hvis man er vild med en fyr og måske har lyst til, at han skal være ens kæreste, så er det en virkelig god idé at lære ham bedre at kende inden man springer ud i alt kæresteriet lige præcis som du beskriver. På den måde kan man blive klogere på om han i virkeligheden er noget for en, eller om det ikke var noget alligevel. Men hvordan lærer du ham så bedre at kende?

Snapchat

I første omgang så tror jeg faktisk ikke, det er så tosset en idé at være i kontakt med hinanden på snapchat. Det kan være en fin måde at lære ham lige så stille bedre at kende og eksempelvis finde ud af, hvad han kan lide at lave i sin fritid. Du kan omvendt også give ham et indblik i, hvad du interesserer dig for, og I kan skrive lidt mere sammen derinde. Du kan eksempelvis spørge mere ind til hans interesser, familie, musiksmag eller lige så stille begynde at komme med komplimenter til ham, så han ved du er interesseret i ham. Ved siden af snapchat, kan du så begynde at få lidt mere kontakt med ham, så du også har kontakt med ham i "virkeligheden", som du skriver, at du gerne vil.

Få gode råd fra dine venner

Du skriver, at han er meget sammen med sine venner, og du ikke rigtig tør snakke med ham mens hans venner er der. Jeg forstår godt, hvis det kan være lidt grænseoverskridende, og derfor vil det måske være nemmere, hvis dine veninder er sammen med dig, når du opsøger ham blandt hans venner. Du kan måske fortælle dine veninder om dit crush på den her fyr, så I sammen kan finde ud af, hvordan du kan komme i kontakt med ham på skolen. Det kan være, at I finder en måde til, hvordan du kan snakke med ham mens dine veninder snakker med hans venner.

Det kan også være, at dine veninder har nogle helt andre ideer til, hvad du kan gøre. Min pointe er, at det kan være en rigtig stor hjælp at tale med sine veninder om den salgs, fordi de måske har prøvet noget lignende og derfor kan komme med nogle gode råd til, hvad du skal gøre.

Øjenkontakt

Hvis du endnu ikke helt har mod på, at snakke med ham ansigt til ansigt, så kan en måde at vise interesse på være at søge hans blik. Når du har fået øjenkontakt med ham, så kan du holde kontakten og smile til ham, så han mærker, at du er interesseret. Hvis han smiler tilbage, og I fortsætter sådan og med at skrive over snapchat i længere tid, så kan det være, at i pludselig helt naturligt kommer til at snakke sammen. Det kan også være, at du får mod til at skrive til ham og spørge om han har lyst til at ses efter skole, så du har ham på tomandshånd, og I kan snakke sammen i ro og fred.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig pøj pøj.

De bedste hilsner

Maren

Marens billede
Maren fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål