drenge røve
brevkassespørgsmål af
Frida
14 år
jeg har en utrolig dejlig kæreste, og når vi er sammen er han så sød, at ligge og putte med, og han er bare helt perfekt. men når han er sammen med sine venner, skifter han på en måde karakter. han opføre sig som en helt anden, og er en totalt idiot, som om han ikke tør at være sig selv sammen med sine venner. Eller er det mon bare fordi han ikke ville gøres til grin med, når jeg er omkring ham, når han er sammen med hans venner? er det fordi han hellere ville være sammen med sine venner end mig? Det virker meget blandet, men håber i kan forklare og måske hjælpe mig.

Svar:
Kære Frida!
Jeg kan virkelig godt forstå, at du bliver både forvirret og måske også en smule irriteret over, at du føler, at din kæreste nærmest skifter karakter, når han er sammen med sine venner. Det er noget, som de fleste af os gør i et eller andet omfang. For eksempel er de færreste af os på samme måde med vores bedsteforældre, som vi er med vores tætteste venner. For nogle er det skifte meget stort og for andre ikke så stort. Hvis det er meget stort, hvilket det lidt lyder til med din kæreste, så forstår jeg som sagt godt, at det gør dig forvirret. Desværre så kan jeg dog ikke fortælle dig præcis hvorfor, han gør, som han gør. Jeg tænker nemlig, at der er mange mulige forklaringer.
Nu kender jeg hverken ham eller hans venner, så det bliver jo lidt nogle gæt, men måske det skyldes, at han, lidt som du selv overvejer, er bange for, at hans venner ikke vil forstå det? Måske ingen af dem rigtig er interesseret i piger endnu, og at han derfor er bange for deres reaktion? Måske hans venner bare er meget drengerøvs-agtige, og at den side af din kæreste bliver forstærket, når han er sammen med dem, og at hans mere omsorgsfulde og søde side bliver forstærket, når han er sammen med dig, og at det derfor kommer ubevidst?
Det er svært at sige, men jeg forstår, at det er træls og forvirrende for dig, og derfor tænker jeg, om det kunne være en idé at tage en snak med ham om det? Fortælle ham hvad, du har lagt mærke til, og at du er forvirret over det, fordi du ikke forstår, hvor det kommer fra? Så er det ligesom ude i det åbne, og du kan forhåbentlig få nogle svar, som kan give dig noget vished og ro i maven.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det kan hjælpe dig lidt på vej. Ellers er du velkommen til at kigge forbi igen!
De bedste hilsner
Amanda