Drenge og sexuelle oplevelser

brevkassespørgsmål

Drenge og sexuelle oplevelser

brevkassespørgsmål af
Favoritten
17 år

Drenge bliver undertrykt?? Jeg mener ærligt, at drenge bliver undertrykt på en eller anden måde. (Undskyld hvis det er det forkerte ord at bruge). Der snakkes meget om piger hele tiden og at piger skal have det godt og at piger er fantastiske. Det er åbentbart helt okay at lave trøjer og nøgleringe hvor der står “girls rule!” Eller “women are the best”, men hvis man skrev det om drenge ville det blive betegnet som sexistisk. Det synes jeg er mærkeligt. Eller, det giver mening, men jeg synes det er mærkeligt at det er sådan. En anden ting er,,, der er så meget fokus på kvinder og deres sexualitet. Mange kvinder gør nar af drenge over at de ikke kan røre de rigtige ting -dernede- og at de generelt er dårlige. Men når nu de ikke selv har fisser eller aldrig har rørt en, er det klart det er svært. Der er ingen fokus på mænd og drenge og hvordan sex skal være for dem. Jeg har haft med et par drenge at gøre, og jeg har været totalt clueless. Jeg vidste ikke hvordan de fungerede de første par gange. Selvom jeg googlede, var det faktisk mega svært at finde forklaringer på hvordan man giver et godt hj, bj eller bare en god omgang sex. Derimod, når jeg har googlet hvordan man gør ting for en pige, er der meget info. Så kan man jo sige, at drenge er meget simplere dernede, men det kan man jo ikke vide hvis man aldrig har haft med dem at gøre før. Alt i alt synes jeg der er sinds meget fokus på piger og jeg føler lidt at drenge på en måde bliver undertrykt. De har næsten ikke lov til at synes at de er nice, men piger får bare lov til at gå at sige at de er superior. I know, det er Ikke så meget som kvinder er blevet før i tiden, men nok til, at jeg som kvinde synes det er rigeligt.

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit brev. Selvom der i mange år har været fokus på ligestilling mellem mænd og kvinder, så er der stadig en del områder, hvor der endnu ikke er totalt ligestilling. Derfor har du ret i, at der helt sikkert også er nogle ting, som ikke er lige for mænd og kvinder, inden for køn og seksualitet. Jeg vil også mene at du har ret i, at der højst sandsynligt er nogle områder hvor kvinder og kvinders rettigheder er mere i fokus end mænds, fordi at kvinder tidligere, gennem mange år, har været dårligere stillet end mænd.

Jeg synes det er rigtig godt at du har de her overvejelser, da det er rigtig godt at være opmærksom på de her forskelle og skabe opmærksomhed på, at der stadig er områder, hvor der ikke er lige vilkår for mænd og kvinder. Det er sejt at du stiller spørgsmålstegn ved det, da det er med til at gøre debatten omkring køn og ligestilling mere nuanceret - så bliv endelig ved med at stille spørgsmål og udtrykke din undren. På den måde kan du nemlig være med til at bidrage til, at der bliver ved med at være fokus på at skabe en nuanceret debat omkring køn, ligestilling samt mænd og kvinders seksualitet.

Jeg håber du kan bruge mit svar og fortsætter med din undren og gode spørgsmål.

Mange hilsner Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål