Dreng jeg ikke er sååå vil med
brevkassespørgsmål af
Stine
14 år
Hej Så jeg er begyndt at have mange mærkelige drømme, med ham her drengen. Jeg ved ikke hvorfor det lige pludslig er sådan og jeg har ikke nogen følelser for ham eller noget (tror jeg) jeg syndes enlig bare det er mærkeligt at jeg drømmer om ham så meget især fordi når jeg plejer at drømme om en bestemt dreng er det fordi jeg kan lide drengen men kan ikke lide ham på den måde så ved ik rigtig hvad der forgår

Svar:
Kære Stine
Tak for dit brev. Du skriver, at du er begyndt at have mange mærkelige drømme, om en dreng, selvom du ikke har følelser for ham.
Jeg tænker at der kan være flere forskellige grunde til at du er begyndt at have drømme om den her dreng - og det er ikke nødvendigvis sikkert, at der er en dybere mening med det. Jeg tror at vores drømme er et resultat af noget som vi har oplevet, som på en eller anden måde har gjort et indtryk på os, og som derfor bliver fortolket eller bearbejdet mens vi sover - og det kan nogle gange godt resultere i nogle ret mærkelige drømme, fordi det er forskellige oplevelser som bliver blandet sammen og bliver til noget andet i drømmen.
Så når du drømmer om den her dreng, så behøves det ikke at være fordi du har følelser for ham, men kan også være fordi at du har haft en eller anden oplevelse, hvor han har været til stede, som har gjort indtryk på dig - eller måske har han gjort eller sagt et eller andet, som har gjort indtryk på dig? Det kan også være, at det i virkeligheden er fordi, at han har gjort et godt indtryk på dig og at du, et eller andet sted, godt kunne tænke dig at blive ven med ham. Du kan prøve at tænke over, om det måske i virkeligheden kunne være det der er grunden til at du drømmer om ham?
Men, for at opsummere, så er det helt naturligt at drømme om en anden person, selvom man ikke har følelser for vedkommende. Det kan være nogle små oplevelser eller lign., der lige har gjort indtryk, så det kommer med i ens drømme. Det er ikke altid der skal så meget til og det er, som nævnt, ikke altid at der er en dybere mening med drømmene. Men jeg kan godt forstå at du undrer dig - nogle gange kan drømme virkelig være mærkelige og man kan undre sig over hvorfor man drømmer lige præcis det man gøre.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Husk at du altid kan skrive herind igen, hvis der skulle opstå flere spørgsmål.
De bedste hilsner
Freja