Drama

brevkassespørgsmål

Drama

brevkassespørgsmål af
V
14 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Hej Cyberhus. Jeg inviterede tre af minr venner over to drenge og en pige. jeg er selv biseksuel og de to drenge er begge homoseksuelle jeg så dem kysse i virkelig lang tid og jeg blev ret så liderlig. Vi satte os til at se riverdale jeg sad ved siden af pigen og en af drengene da to af de mandlige skuespiller begynder at "snave" fik jeg samme følelse som da jeg så dem kysse min veninde begyndte at røre mig så jeg kyssede hende vi endete med at kysse i et godt stykke tid. Dagen efter kom min nabo over til mig han kyssede mig og jeg kyssede igen han fortalte at han så mig kysse med en og at han ville prøve det samme vi kyssede så og jeg fortalte ham så at det var en pige at jeg var sammen med der men han syntes at det var klamt og vi har han så fået mit crush til at holde sig væk fra mig fordi at jeg var sammen med en pige og nu hader alle mig lidt pånær pigen jeg kyssede og mine to drenge venner jeg vil gerne fortælle at jeg ikke har nogle følelser for hende men jeg kan ikke lyve. Hvad skal jeg gøre

Svar:

Kære V,

Tak for dit brev! Det lyder som en rodet situation du står i, så jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

Ud fra det du skriver, lyder det til, at der er en del personer involveret i dit drama, men at de tre primære personer er din nabo, dit crush og den pige du har kysset med. Lad os derfor fokusere på dem.

Din nabo

Du skriver, at din nabo havde set dig kysse med en, men da han fandt ud af, at det var en pige, syntes han det var klamt og har derfor fået dit crush til at holde sig væk fra dig. Det virker umiddelbart fejt af ham at reagere på den måde, men måske kan det være fordi, at han har følelser for dig, og blev såret over at du kyssede med en anden. Det kan også være fordi, at han reelt synes det er klamt, hvis to piger kysser, og derfor har følt en trang til at skulle fortælle andre om det. Uanset hvad er det ikke i orden, at han reagerede som han gjorde. Det er fuldstændig op til dig, hvem du gerne vil kysse med, og det skal andre ikke blande sig i. Derfor tænker jeg også, at det kan være en god idé for dig at tale med din nabo om, hvorfor han synes det var klamt og hvorfor han sagde det videre til dit crush. Prøv også at fortælle ham, at det altså ikke er i orden og at det faktisk ikke er rart for dig, når han opfører sig sådan og reagerer på den måde.

Dit crush

Det må være rigtig frustrerende for dig, at din nabo har fået dit crush til at holde sig væk fra dig. Det er virkelig unfair af din nabo at opføre sig på den måde. Derfor synes jeg også, at du skal prøve at få kontakt til dit crush, så du kan fortælle din version af historien, og så dit crush kan høre fra dig, hvad det var der skete. Det giver dig også en mulighed for at fortælle dit crush, om de følelser du har og ikke har, for dit crush og for den pige du kyssede med.

Den pige du kyssede med

Og det får os så frem til den pige du kyssede med. Hende synes jeg det er meget vigtigt, at du taler med. Du skriver, at du "gerne vil fortælle, at jeg ikke har nogle følelser for hende, men jeg kan ikke lyve". Jeg er lidt i tvivl om, hvordan det skal tolkes. På den ene side kan det tolkes som, at du ikke har nogen følelser for pigen, og ikke ved hvordan du skal få det sagt. Hvis det er det, der er tilfældet, tænker jeg, at det er en af den slags samtaler, som der bare ikke er nemme at tage. Men tages det skal den. Sæt jer ned sammen en dag, hvor I har ro og tid til at snakke, og fortæl hende stille og roligt hvad kysset betød for dig, og at der ikke var nogen følelser bag fra din side. Det er vigtigt, at I får klaret luften, så I er sikre på, at der ikke er nogen misforståelser imellem jer.

På den anden side kan din sætning "jeg vil gerne fortælle, at jeg ikke har nogle følelser for hende, men jeg kan ikke lyve" tolkes som, at du har følelser for pigen, men gerne vil sige til hende og til dit crush, at du ikke har. Hvis det er det, der er tilfældet, synes jeg det er vigtigt, at du er ærlig. Fortæl både pigen og dit crush hvordan du har det, og hvilke følelser, der er på spil hos dig. Det kan være rigtig svært at gå med hemmelige følelser for nogen. Især hvis man er viklet ind i et drama, som du er. Derfor tænker jeg, at det vil være lettere for dig selv at navigere i, hvis du spiller med åbne kort og ærligt fortæller, hvordan du har det. Og husk, at man sagtens kan have følelser for mere end en person ad gangen.

Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!

Varme hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål