DJ navn
brevkassespørgsmål af
Melly
20 år
Hej cyberhus
For rigtigt lang tid siden havde jeg et drøm om at blev en DJ. Men jeg har brug for et vild!! DJ navn. Kan i hjælp mig med det?
Hilsen Melly:)

Svar:
Hej med dig Melly!
Det lyder som en rigtig cool drøm, og det er rigtig fedt, at du har mod på at give det en chance! Du skriver, at du dog mangler et vildt DJ navn, og at du gerne vil have hjælp til det.
Jeg tænker, at det er fedest, hvis du selv vælger et, som du virkelig føler sender det signal, som du gerne vil sende, men jeg vil gerne komme med nogle forsla til forskellige overvejelser, du måske kan gøre i jagten på det helt rigtige DJ navn.
Jeg tænker, at en af de ting du kan overveje, det er, om dit DJ navn skal være lidt ligesom et hemmeligt persona/identitet? Jeg tænker f.eks. på DJs som Marshmello og Deadmau3, som har en maske på, så det ligesom ikke er dem selv, som de viser frem på scenen men et persona. Det kunne måske være noget, som også skabte lidt interesse og mystik omkring dig som DJ, specielt hvis du kan finde frem til noget, som du selv virkelig brænder for og synes er fedt.
Du kan også overveje, om du hellere vil bruge et mere borgerligt navn, som dog stadig ikke behøver at være dit eget navn. F.eks. som Calvin Harris der i virkeligheden hedder Adam Wiles. Måske du kender et navn, som du altid har tænkt, at det ville være fedt at hedde eller lignende. Andre ændrer måske også bare lige i det navn de allerede har, f.eks. ved at bruge et mellemnavn eller ændre rækkefølgen eller noget helt tredje.
Du kan også overveje, om du bare vil bruge dit eget navn? Melly er i sig selv et ret unikt og cool navn, tænker jeg, som vil stå ud i mængden, hvis du har lyst til at bruge det selvfølgelig.
Ellers tænker jeg også, at man måske kan trække noget inspiration fra andre DJs, som man selv kender eller ser op til? Måske man kan finde nogle artikler omkring hvordan de fandt deres navn og blive inspireret af det?
Det var lidt forskellige forslag til, hvad du kan overveje, og jeg håber, at du føler dig hjulpet lidt på vej, selvom det ikke blev mere konkret end som så. Jeg tænker bare, at når det er din drøm, så er det også fedt, hvis du selv vælger navnet.
Jeg ønsker dig mega meget held og lykke med din DJ-drøm, og jeg vil glæde mig til at høre dit musik i radioen :-)
De bedste hilsner
Amanda