Cutter
brevkassespørgsmål af
Silje
10 år
Hej jeg skære i mine arme og jeg kan ikke følge med i skolen er sendt til sundhedsplejerske et par gange som endt med at finde ud af jeg skære i mine arme. Idag En vejleder fra min skole har ringet til kommunen og fortalt om det , og det endt med jeg weekend over her 2febura skal over natte ved min lære og hendes mand og ders børn da de er tidliger plejefamilie og gerne må tag sig af mig ind til mandag hvor kommunen vil tag over men hvorfor skal nogen blande sig i jeg cutter

Svar:
Kære du
Det lyder til, at du har det dårligt, og at der er nogle voksne som nu prøver at sørge for, at du får det bedre.
Det at du har cuttet har vist de voksne, at du ikke har det godt. Når du er kommet hjem til din lærer i stedet for hjem til dine forældre, kunne jeg forestille mig, at du har det dårligt derhjemme, og at dine forældre ikke kan tage sig ordentligt af dig. Jeg håber, at du i tiden siden du skrev dette spørgsmål har fået svar på nogle ting via din sundhedsplejeske, vejlederen, din lærer eller kommunen. Hvis ikke, skal du være meget velkommen til at skrive igen, enten her i brevkassen eller i vores chat.
Det kan godt virke voldsomt, når voksne pludselig blander sig i ens liv. Men jeg tænker at de blander sig, fordi de ønsker at hjælpe dig, så du ikke længere føler trang til at cutte.
Kram
Luna