Crush på pige man ikke rigtig har snakket Meget
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej er en dreng på 17 år. Jeg har haft et crush på en pige jeg engang har gået i klasse med for 2 år siden. jeg Har ikke rigtig snakket med hende da hun var der fordi jeg var for generet. Mit spørgsmål er. Kan jeg godt skrive til hende nu at jeg kan lide hende eller vil det være underligt. Hvis ja, hvad kan man så skrive?

Svar:
Hej med dig,
Det lyder dejligt, at du har fået et crush på en. Det kan være super dejligt at være forelsket, men også forvirrende nogle gange. Det er helt naturligt at blive genert, ligesom du i sådan en situation. Jeg forstår godt, at du ikke helt ved, hvad du skal stille op.
Min første tanke er, om I har snakket sammen for nylig? Hvis I ikke har det, kan det komme meget ud af det blå, hvis du starter med at skrive til hende, at du godt kan lide hende. Du skriver, at I ikke snakkede så meget sammen, da I gik i klasse med hinanden. Mon du dengang lagde mærke til, om der var nogle tegn på, at hun også kunne lide dig? Det kan være, at hun har vist interesse og forsøgt at komme til at snakke meget med dig, eller at hun f.eks. har smilet meget til dig, når I har fået øjenkontakt. Hvis du ikke lige kan komme i tanke om noget, vil det være en god idé at starte med at finde ud af, om hun mon føler det samme for dig, som du gør for hende, og her er det måske lidt for direkte at starte med at fortælle hende, at du kan lide hende. Jeg tænker, at du kan prøve at skrive lidt med hende og se, om du kan fornemme, om hun virker interesseret og opsøgende. Den første besked kan være noget i stil med, at du lige kom til at tænke på hende og vil høre, hvad hun går og laver, eller om hun har det godt. Du kan også spørge om hun har en kæreste, hvis du ikke allerede ved det i forvejen. Hvis hun svarer og bliver glad for at høre fra dig, kan du efter lidt tid foreslå, at I mødes. Det er en god idé, at I også kan tale sammen og lære hinanden lidt mere at kende face to face også. Når man er genert kan det virke meget grænseoverskridende at skulle mødes fysisk, men hvis I allerede har skrevet sammen, har I ligesom brudt isen og fået en fornemmelse af hinanden.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ønsker dig alt muligt held og lykke med kærligheden.
De bedste hilsner
Jeanette