Crush på en dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hejsa Der er en dreng fra min klasse som jeg har gået med i omkring 6 måneder... jeg kendte ham også før han begyndte i klassen men ligesiden han er begyndt sidder jeg ved siden af ham i klassen... nogle gange fanger jeg ham kigge på mig og kigge væk og nogle gange fanger han mig men jeg forstår ham virkelig ikke fordi den ene dag kigger han på mig men den anden dag føles det som om han ignorer mig??? Og jeg turde heller ikke at sige noget til ham fordi jeg ved ikke om han kan lide mig?

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret, og at det gør, at du måske ikke helt tør snakke med dit crush. Det er helt naturligt, at man bliver lidt nervøs og forsigtig omkring en person, man godt kan lide. Man ved måske ikke helt, hvad man skal sige, hvordan man skal sige det, eller hvornår man skal sige det, men jeg tænker, at det på trods af nervøsiteten og usikkerheden nogle gange er bedre at tage springet og bare sige tingene, som de er. Mest af alt fordi hvis dit crush også kan lide dig, så går han nok med de samme bekymringer som dig, og han er nok ligeså usikker på om du kan lide ham, som du er op om han kan lide dig. På den måde så kan I komme til at gå længe, hvor I begge overvejer, undrer jer og ønsker, hvis ikke en af jer tager mod til at begynde at snakke med den anden.
Når det så er sagt, så er det ikke sådan, at man skal starte med at sige, at man godt kan lide den anden, hvis man ikke har lyst til det. Men måske du kan se, om du kan finde nogle måder at falde i snak med ham naturligt, og på den måde så se, om det føles godt og rart at snakke med hinanden? Du skriver, at I sidder ved siden af hinanden i klassen, så måske du kan spørge ham om hjælp til noget i en time eller spørge ham om, hvad han skal i weekenden, og på den måde få en snak igen? Det kan også være, at du har det bedre med at starte med at sende ham en SMS eller en besked på Facebook, og på den måde snakke lidt med hinanden på den måde først. Det er der mange, som har det bedst med, og det er også helt okay. Så kan man altid senere spørge, om han kunne have lyst til at ses lidt i fritiden? F.eks. gå en tur, tage ind og se en film i biografen eller bare hænge ud sammen med nogle fælles venner og på den måde komme lidt tættere på hinanden.
Jeg kan som sagt virkelig godt forstå, at det kan virke lidt skræmmende at være den, der tager det første skridt, men jeg tror tit, at drenge synes rigtig godt om, hvis piger tager det første skridt. Nogle drenge kan i hvert fald godt føle, at det skal være dem, som tager det første skridt, selvom de også kan synes, at det er lidt grænseoverskridende. Så hvis du har mod på at tage det første skridt, også selvom det bare er et lille ét, så ville det være mega fedt. Så skal du heller ikke gå og tænke "hvad nu hvis dit" og "hvad nu hvis dat", for det kan også blive træls i længden, og så når man måske at miste følelserne igen, før man har nået at gøre noget ved dem.
Jeg håber, at du har mod på at forsøge at tage lidt kontakt til dit crush, og at du måske kan bruge nogle af mine forslag til, hvordan du kan gøre det. Jeg sender held og positive tanker din vej!
De bedste hilsner
Amanda