Crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus.
jeg er en pige der lige nu går i 8 klasse. jeg har et crush på en der går i min klasse. han viser dsv ikke så meget interesse som ønsket.
jeg har dog prøvet, men det synes ikke at virke.
fx. Efter en ferie siger jeg ’jeg Har savnet dig’ og han svare bare ‘jaja helt sikkert’ eller hvis jeg siger at jeg håber at vi kan sidde siden af hinanden siger han nej tak. som du nok selv kan regne dig frem til, er han nok ikke interesseret. Det påvirker mig lidt... jeg vil gerne erklærer mine følelser for ham inden sommerferien, men jeg Ved ikke on jeg burde eftersom han signalerer meget at han bare ikke er interesseret. hvad synes at være det bedste at gøre i sådan en situation?

Svar:
Kære anonym
Det er skønt at være vild med en anden, men det er også svært, hvis den man er vild med ikke viser interesse.
Hvis du kan mærke at du har mest lyst til at være meget tydelig om dine følelser, synes jeg helt klart det er det rigtige for dig at gøre.
Ud fra det du fortæller kunne det lyde som om han ikke er interesseret. Men hvem ved? Måske er han vildt genert, og så kommer han til at sige og gøre en masse ting som får det til at se ud som om han ikke er interesseret? Jeg er enig i at det mest af alt lyder som om han ikke er interesseret, men omvendt kan man jo aldrig være sikker.
Jeg tænker egentlig det er mest rigtigt at gøre det du føler er mest rigtigt for dig. Og hvis du kan mærke at du har lyst til, eller brug for, at erklære dine følelser for ham, så synes jeg du skal gøre det. Det værste der kan ske er, at han kan gøre det helt tydeligt at han ikke er interesseret, og så ved du da i det mindste det. Så ved du med sikkerhed hvor du står.
Held og lykke med det - Maya