Chlamydia og samleje

brevkassespørgsmål

Chlamydia og samleje

brevkassespørgsmål af
Katarina
22 år
Oprettet 4 måneder 5 dage siden

Hej Jeg har lige fået svar fra min gynækologisk undersøgelse at jeg er blevet testet positiv får Chlamydia. Min partner og jeg er begge kvinder. Så mit spørgesmål lyder således; Kan vi bruge en strap on med kondom på selvom det er mig som er testet positiv for Chlamydia og kan man bruge en slikkelap for at undgå at føre smitten videre til min partner?

Svar:

Kære Katarina.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen.

Træls at du er blevet smittet med klamydia, men godt at du blev testet og opdagede det. Vigtigt at din partner også testes! Jeg håber du er kommet godt i gang med behandlingen.

Jeg er ikke sikker på jeg helt kender til remedierne du omtaler, men klamydia overføres via kropsvæskerne i skeden og derfor vil jeg anbefale at I bruger et kondom og/eller rengøre remediet ved skift imellem jer. Jeg tænker på den måde at I bør være sikret mod at smitte hinanden.
Jeg håber det besvarede dit spørgsmål,

Mvh læge Julie

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål