burde jeg gå til læge?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
når jeg ruller forhuden op på penis er der hvide flager er det normalt det gør ikke ondt eller noget og har ikke haft sammenlege burde jeg gå til læge ps dreng på 14

Svar:
Hej du
Jeg tænker ikke du behøver være nervøs.
Det lyder som om det du ser, når du ruller forhuden tilbage, er det der hedder smegma, eller nakkeost, som mange også kalder det. Det er et helt naturligt smøremiddel, som dannes for at beskytte penishovedet. Når det bliver blandet med rester af urin og sæd(fra onani) kan det lægge sig som hvide flager. Det er ufarligt, men det kan godt komme til at lugte, hvis man ikke holder penis ren.
Men hvis du sørger for at trække forhuden tilbage og vaske i lunkent vand hver dag, skulle der gerne være styr på "skidtet". Husk...ingen sæbe, kun vand. Huden på din penis er ret følsomt, og det kan ikke lide sæbe. Det kan gøre at penishovedet tørrer ud og, det kan give kløe og irritation.
Mange hilsner Lasse