Bumsel/Bylde -lignende ting ved hårsækken?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg er en dreng på 14, snart 15. Og har lige opdaget en rødlig bumse agtig ting lige over skidtet, men der er stadig kønsbehåring Den er øm og “hård”. Har prøvet trykke noget ud, men der kommer ikke noget... er lidt bekymret.. Mvh, anonym.

Svar:
Hej dreng 14 år.
Tak for dit gode spørgsmål :)
Det er desværre et meget klassisk og normalt problem med uren hud og bylder og bumser i teenagealderen. Hvilket du vil opleve at mange af dine venner sikkert også har problemer med! Jeg er helt enig med dig, jeg synes ud fra din beskrivelse at det lyder meget som en bums der er på vej.
Umiddelbart ville jeg bare lade den være og få tid til at gå i sig selv igen. Det tager nok en lille uge hvor du lader vær med at pille ved den. Er du stadig bekymret bagefter, så synes jeg lige du skal kigge forbi din læge :)
Jeg håber det beroligede dig lidt,
mvh læge Julie