Blod når jeg kommer
brevkassespørgsmål af
Ida
14 år
Hej jeg hedder Ida jeg er 14 næsten 15 år. Jeg har noget med en fyr som jeg virkelig elsker og stoler på. Problemet er bare at jeg vil virkelig gerne have sex med ham(han har jaft sex), har ik selv haft sex decideret men er selv blevet slikket, har fået finger, givet et handjob og suttet pik (Dog ik ved ham). Men situationen er den at jeg onanere og når jeg kommer begynder jeg at bløde. Ved det ik er min menstruation da jeg havde den for en uge siden. Er bare bange for at skulle have sex med ham hvis han nu synes det er klamt og ik gider igen. Det kan godt være at han siger han elsker mig og aldrig vil bytte mig for nogen anden pige men er stadig bange det sker. Men hvad kan blodet skyldes? Og hvorfor kommer der blod når jeg kommer? Er der noget galt med mig? Sker det for andre?

Svar:
Hej Ida
Tak for dit brevkassespørgsmål.
Jeg kan godt forstå, at du bliver nervøs for, hvordan det kan være, at der kommer blod, når du har onaneret. Det kan skyldes lidt forskellige ting, men som regel handler det om, at der kan komme en lille rift i skeden, når man har onaneret eller haft sex. Det er meget normalt, at det sker en gang imellem. Og jeg tror, der er mange piger, som har prøvet det før. Små rifter opstår nemlig ret nemt, fordi huden og slimhinden i og omkring skeden er meget tynd. Riften kan godt bløde lidt, sådan at ens udflåd bliver brunt. Rifter i skedens slimhinde heler heldigvis meget hurtigt, så dit uflåd bliver en normal farve efter en dag eller to. Hvis dit udflåd bliver ved med at være brunt eller have en anden farve, end det plejer, hvis du får ondt, eller hvis du ofte småbløder, kan det være en god idé at kontakte din læge for en sikkerheds skyld.
Jeg kan også godt forstå, hvis du er nervøs for, om det kan komme til at ske, hvis du har sex med en fyr. For nogle hjælper det at bruge glidecreme, fordi det kan gøre det nemmere at få enten en finger eller pikken op i skeden. Men det kan stadig være rigtigt svært at vide på forhånd, om det kommer til at ske, fordi det er noget, man ikke rigtigt kan kontrollere. Det kan være, at du kan fortælle fyren om, at du er nervøs for det på forhånd? Det kan måske være med til at gøre din nervøsitet mindre, hvis han ved, at det kan ske. Det kan godt være, at det ikke kan fjerne nervøsiteten helt, men måske det kan gøre dig mere tryg at vide, at han måske er OK med det, hvis det skulle ske.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Marie