Blandet

brevkassespørgsmål

Blandet

brevkassespørgsmål af
Fie01
16 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hvordan kan man fortæl en dreng at man synes han er sød og at man kan lide ham?

Svar:

Kære dig

Der er flere måder man kan fortælle en anden at man synes godt om dem. Det kan være ved at være helt direkte, og simpelthen sige det til dem. Hvis du nu er lidt genert eller bange for hvad reaktionen vil være, så er det måske ikke den bedste løsning. Så kan du i stedet bevæge dig lidt roligere frem. Det kan f.eks. være at du får øjenkontakt med ham og smiler. At du spørger ind til hvad han godt kan lide, så du kan lære ham bedre at kende. På den måde kan du også finde ud af hvad der kunne være smart at lave sammen. Hvis han nu f.eks. rigtig godt kan lide fodbold, så kunne det være at I skulle se en kamp sammen. Hvis han nu helt vildt godt kan lide musik, så kunne det være en koncert. Hvis du er rigtig heldig, så kan han lide nogle af de samme ting som dig.

De fleste kan godt lide at fortælle om det man godt kan lide, så hvis du er nysgerrig på ham og hvad han godt kan lide, så vil han højst sandsynligt også synes at du er sød og god til at lytte. Og efterhånden som du (forhåbentlig) begynder at bruge mere tid med ham, jo nemmere vil det også være at flirte med ham (det kan være at du lige ligger din hånd på hans skulder eller lår, eller at I sidder tæt når I er sammen - smil og øjenkontakt er også en god måde at flirte på), og give små udtryk for at du synes han er rigtig sød.

Når du så er blevet lidt klogere på hvordan han har det med dig, så kan du sige det til ham.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg håber at du får fortalt ham hvordan du har det :)

Venlige hilsner,

Signe