blaaaa
brevkassespørgsmål af
Peter
14 år
Dette er ikke noget voldsomt problem. Men undre mig lidt over at min pik kun er omkring 5 cm i længde, og ca. 3 i omkreds når den er slap, men vokser sig til 16 cm i længde, og 12 - 13 cm i omkreds når den er stiv. Synes ikke helt det hænger sammen. haha Håber i gider at fortælle hvad der foregår :,D (hvis i kan selvfølgelig)

Svar:
Hej Peter,
Det er helt forståeligt, at du undrer dig over det. Kroppen er lidt mærkelig nogle gange.
Det er forskelligt fra person til person hvor meget penis vokser fra slap til stiv tilstand, og det er overhovedet ikke unaturligt at den den vokser en del. Ved rejsning bliver penis både tykkere og længere, da blodtilførslen dertil bliver større og blodfraførelsen bliver mindre. Dette er meget forskelligt hos mænd, så der er altså ingen sammenhæng mellem længde og omkreds på penis i slap tilstand og på penis i stiv tilstand.
Gennemsnitslængden på en slap penis er ca. 9 cm i længde og omkreds, mens den i stiv tilstand er ca. 13 cm i længden og 11,5 i omkreds.
Jeg håber, det besvarede dit spørgsmål.
Mange hilsner
Stine