Biseksuel + kæreste
brevkassespørgsmål af
Katrine
15 år
Ja så jeg er bi :) Kunne aldrig være kæreste med en pige men tænder på dem. Derfor har jeg også en veninde med fordele som jeg har sex med. Men har så også fået en kæreste (fyr), som jeg er rigtig glad for. Han vidste fra starten jeg havde sex med piger, og det var ok med ham så længe jeg ikke lavet noget med andre drenge. Men nu er han begyndt og blive jaloux, eller hvad skal man sige, for han mener han skal være med (trekant) når vi har sex. Men jeg har ikke lyst til min kæreste skal kneppe en anden pige, sorry, men jeg er jo heller ikke sammen med andre fyre. Hvis han ville være sammen med en fyr måtte han sq gerne det.

Svar:
Kære Katrine.
Tak for dit spørgsmål. Det lyder som om, at du har fået en kæreste du er rigtig glad for, det må være dejligt.
At være kærester er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man ikke må være sammen med andre, og at være biseksuel er ikke nødvendigvis det samme som, at man er sammen med både drenge og piger hele tiden. For mig at se handler det om, hvordan I som par gerne vil være sammen. Når man er i et forhold med et andet menneske, som man holder af, er det vigtigt at man både giver hinanden plads, men også passer på hinanden.
Jeg tror, at det der er vigtigt for dig og din kæreste er, at I får snakket om, hvordan I har det med hinanden og hinanden i forhold til andre. Da I mødte hinanden, var din kæreste, så vidt jeg kan forstå, ok med, at du var sammen med piger også. Det har vidst ændret sig for din kæreste, og det er helt ok at ændre mening undervejs. Kærlighed og seksualitet er en igangværende process, hvor vi hele tiden udvikler os. Det er vigtigt, at I begge to føler jer trygge og tilpas i jeres forhold, så hvis din kæreste bliver meget jaloux, når du er sammen med piger, kan det være, at du skal holde op med det, ihvertfald i en periode. Det kan også være, at I kan snakke sammen om det, og finde tilbage til et sted, hvor det er ok med din kæreste, at du er sammen med piger.
Du skriver også, at din kæreste gerne vil være sammen med dig og en anden pige, og som jeg forstår dig, er du ikke interesseret i det. Det er vigtigt at lytte til, hvordan man har det og ikke overskride sine egne grænser. Så hvis du ikke har lyst til en trekant eller at din kæreste skal være sammen med andre, så syntes jeg at du skal slge nej og din kæreste skal lytte. Ligesom at det er ok, at din kæreste nu siger nej og ikke længere har lyst til at du går i seng med piger.
Alt i alt, så tror jeg at det er en god ide for dig og din kæreste at få snakket igennem, hvordan I gerne vil være kærester med hinanden.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med kærligheden. Jeg håber at du kunne bruge svaret.
Hilsen Marie