Ben

brevkassespørgsmål

Ben

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 5 år 3 dage siden

Hej cyberhuset,

Jeg dyrker kampsport og for Ca et år siden, fik jeg et ordentlig los på mit skinneben og jeg havde smerter i et par dage, dog fik jeg et blåt mærke og det var det. I dag har jeg kunnet mærke at mln knogle på benet afviger sig fra det andet ben, og jeg mærker ikke rigtigt til smerte eller noget? Men stadig kan jeg tydeligt mærke forskel på begge ben ift knoglerne. Det er som om knoglen går ind ad ved underbenet. Hvad kan det betyde? Er det noget jeg skal ignorere selvom der ikke er smerter?

Svar:

Kære du

Tak for dit spørgsmål.
Det er rigtig svært at give dig et godt svar, når jeg ikke kan se og undersøge dit ben.
Det er positivt, at du ikke har smerter. Men omvendt har du en klar følelse af forskel på benene her et år efter, det skete.
Jeg vil sige, at hvis du har fuld funktion af dit ben, altså kan løbe, hoppe og fortsat dyrke kampsport uden problemer, så er det nok ikke noget, du behøver gå til læge med. Mest fordi jeg ikke tror, der kan gøres så meget. Hvis der var et lille brud, er det jo for længst vokset sammen.
Hvis det derimod giver dig problemer og hæmmer dig i din dagligdag, så synes jeg, du skal få benet undersøgt af din læge.

Håber du kan bruge mit svar
Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål