Bare han ku blive ved lidt længere
brevkassespørgsmål af
Liv
15 år
Jeg har en supersød kæreste. Han er 16. Vi er intime og på en måde går det godt, på en måde ikke helt. Altså han har let ved at komme ind og han støder godt og vi passer fint sammen dernede og i rytmen. Men han kan kan ikke blive ved længe nok til at jeg kommer. Jeg har ikke taget tid men hvis han fx kan i fem minutter før han kommer ville jeg først være kommet efter ti. Jeg ved det fra et par gange hvor vi har været sammen med nogen af vores venner og fået lidt at drike. så kan han længere og jeg har nået at få min orgasme inden han kommer. Jeg ærger mig vildt for det er bare få minutter men han sprøjter altså normalt inden jeg når at komme med. Jeg harikke snakket med ham om det. Kan man gøre noget så han bare kan forsætte de få minutter længere så jeg også kan komme?

Svar:
Hej Liv
Dejligt at du har en sød kæreste og at det generelt går godt mellem jer. Det lyder også som om det generelt fungerer godt seksuelt, hvilket jo også er dejligt. Jeg kan dog godt forstå din frustration, over at du for det meste ikke kan nå at komme, inden din kæreste er kommet. Det er meget normalt at der er forskel på, hvor hurtig man er til at komme - ofte er det sådan, at mænd er hurtigere til at få orgasme, end kvinder.
Du skriver, at du ikke har snakket med din kæreste om det - det synes jeg du skal prøve at gøre. Hvis du prøver at snakke med din kæreste om det, er jeg sikker på at han vil være forstående over for, at du også har et behov for og en lyst til, at komme når I er sammen. Måske har han slet ikke tænkt over, at du ikke når at komme. Hvis din kæreste bliver klar over, at det tager lidt længere tid for dig at komme, kan det tænkes at han fremover kan have mere fokus på, at strække den lidt længere, inden han kommer. Mænd kan, til en vis grad, godt udskyde deres orgasme, men det kræver at de er opmærksom på det. Derfor synes jeg helt sikkert, at du skal snakke med din kæreste om det. Når du taler med ham om det, kan du evt. prøve at lægge vægt på, at du virkelig nyder at være sammen med ham, og så fremhæve, at det ville gøre jeres fælles oplevelse endnu bedre, hvis du også nåede at komme. På den måde vil han, forhåbentlig, ikke føle det som om, at det er han der gør noget forkert, men derimod have fokus på, at I sammen skal prøve at gøre jeres intime oplevelser endnu bedre.
En anden mulighed, er at din kæreste bliver oppe i dig, efter han er kommet. Selvom han er kommet, kan det nogle gange godt lade sig gøre, at manden bliver oppe i kvinden, selvom han er kommet. Hvis der kun er tale om ganske kort tid, før du kommer, kan det måske være en mulighed. Men det kræver igen, at din kæreste er bevidst om, at du endnu ikke er kommet.
Jeg håber du kan bruge mit svar og så krydser jeg fingre for, at du og din kæreste finder en løsning, så du også kan nå at komme, når I er sammen.
Husk, at du altid kan skrive herind igen, hvis du har brug for mere rådgivning.
Mange hilsner
Nanna