Barbering
brevkassespørgsmål af
Andreas
14 år
Jeg er en dreng på 14 år og jeg vil gerne spøge mine forældre om jeg ikke kan så en barbermaskine til mine hår på min tissemand. Jeg gad rigtigt godt at have en for jeg synes at det er begyndt at være irreterne med så mange hår. Jeg har prøvet at klippe det med en saks men det væsker bare så hurtigt ud. Hvordan skal Keg spøge mine forældre

Svar:
Hey Andreas
Jeg kan godt forstå, at du synes det kan være lidt akavet, at skulle spørge om den slags, fordi intim barbering er privat for de fleste.
Jeg tror ikke der findes en rigtig eller forkert måde at gøre det på. Det afhænger af dine forældre og jeres forhold. Ofte giver det nok egentlig mest mening, at spørge lige ud. Mange intim barberer og der er ikke noget unaturligt i at ville gøre det.
Der er selvfølgelig også den mulighed at du køber en barbermaskine uden at spørge dine forældre, for det tænker jeg ikke du nødvendigvis behøver. Du kan købe trimmeren i fx Bilka, Elgiganten eller lignende.
En helt tredje mulighed er at købe en skraber, og barbere hårene på den måde. Det er billigt og du kan købe skrabere, i alle supermarkeder.
Hvis du helst vil spørge dine forældre tror jeg bare du skal sige det lige ud. Jeg tænker det er det mest enkle.
Mange hilsner Lasse