alle de voksne holder øje med mig

brevkassespørgsmål

alle de voksne holder øje med mig

brevkassespørgsmål af
mathias ritter
10 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

jeg syntes det nogen gange er træls at de voksne hltiden kommer hen til mig hvis jeg sidder lidt alene eller er stille så siger de om jeg haft en god morgen og hvem fra min plejfamilie der henter mig eller om vi skal lave noget spædne i weekend og om jeg har det okay eller vi skal snakke lidt nogen gange bare træls de heletiden tror der er noget...

Svar:

Kære du

Det kan være irriterende, hvis voksne hele tiden kommer over til en, når man gerne vil være alene. Jeg er dog sikker på, at de gør det for at være søde. Mange i plejefamilie har rigtig mange ting at tænke over, og har ofte brug for støtte. Det kunne jeg forestille mig, at du også har en gang imellem. De voksne ved ikke, hvornår du har brug for det, og hvornår du ikke har, og vil derfor hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt.

Du kan prøve at fortælle dem, at du nogle gange har brug for bare at være alene og stille. Det kan være I kan aftale et tegn, du skal lave, når du gerne vil være alene og stille. Så kan de voksne finde ud af, hvornår du synes det er ok, at du sidder alene. Og så kommer de ikke til at spørge til dig, når du ikke har lyst til at tale med dem.

Kram

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål