Alene, ensom og bøsse.
brevkassespørgsmål af
J
15 år
Hey cyberhus :) Jeg er en 15 årlig dreng som fandt ud af at jeg er bøsse for ca. 4 år siden. Jeg har faktisk aldrig rigtig haft lyst til en kæreste men efter corona og ensomheden der fulgte har jeg savnet noget intimt i mit liv. Så ville bare vide om i kender nogle chat rum eller steder man kan komme som ung homosexuel og møde venner eller mere i sikre rammer? ( PS. på forhånd tak for svaret c: )

Svar:
Kære J
Tak for dit spørgsmål! Jeg tror virkelig, at der er mange, som kan genkende sig selv i, at man har mærket nogle nye eller anderledes behov for nærvær efter 2 år med afstand og nedlukninger. Det har været vildt hårdt, men det kan være mindst ligeså hårdt hvis ikke endnu mere hårdt at skulle finde ud af, hvordan man er sammen med og tæt på folk igen, når de har været så uvant i så lang tid. Dette bliver ikke nødvendigvis lettere, hvis man f.eks. ligesom dig er homoseksuel, og gerne vil møde ligesindede. Min første tanke da du skrev var derfor på foreningen LGBT+ Danmark. De har flere forskellige sociale netværk f.eks. AURA, som er et tilbud for LGBT+ personer under 18 år. Du kan læse mere om AURA her. Alternativt kan du se en liste over LGBT+ Danmarks andre sociale tilbud her. Det er ikke sikkert, at de har et online tilbud, men jeg håber, at der er et tilbud, der alligevel kan give mening for dig, for vi har alle brug for at mødes og tale med nogen, som vi kan spejle os i. Alternativt kan du holde øje med Gruppechat, hvor der kommer nye gruppe engang imellem med forskellige temaer. Måske der er nogle af dem, der kunne give mening for dig?
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej! Jeg sender i hvert fald mange gode tanker din vej, og du skal vide, at du aldrig er alene. Hvis du alligevel kommer til at føle det, så skal du vide, at du altid er velkommen til at kigge forbi vores brevkasse igen eller prøve vores SMS-rådgivning. Her sidder søde og omsorgsfulde rådgivere klar til at snakke om de ting, der fylder for dig.
Jeg sender varme tanker din vej J!
De bedste hilsner
Dagmar