Ømhed efter sex

brevkassespørgsmål

Ømhed efter sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hejsa

jeg er en pige på 16 år og jeg har haft sex et par gange, med lidt forskellige drenge.. jeg bruger normalt kondom, men sidste gang jeg havde sex var det ubeskyttet, og han ja kom i mig... jeg er på p-piller men fik en ubeskrivelig smærte i æggestokke området efter... jeg har aldrig haft problemer med sådan noget før... hvad skal jeg gøre.

det skal lige siges jeg har ikke lyst til at min mor og far skal vide noget og derfor har jeg lidt svært med at få en tid ved lægen.

Svar:

Hej du

Tak for dit spørgsmål.

Der kan være mange forskellige årsager til, at du har fået ondt i dit underliv efter sex. Det kan skyldes infektioner fra eksempelvis kønssygdomme, eller være forårsaget af din partners bakterier, som uundgåeligt kommer op i skeden under samleje, når man ikke bruger beskyttelse. Det kan også skyldes tørhed i skeden under samleje, som kan give små og ufarlige rifter i skeden. Det kan også være, at din partners penis har ramt din livmodermund, som er åbningen til livmoderhalsen øverst i skeden, mens I har haft sex. Det kan give ømhed i det område, du beskriver.

Hvis smerterne er gået over efter et par dage, og der ikke er nogen ændring i dit udflåd, skyldes smerterne formentlig rifter, eller at han har ramt din livmodermund under sex. Hvis smerterne bliver ved, eller dit udflåd har ændret sig, vil jeg opfordre dig til at tage til lægen.

Som 16-årig kan man sagtens tage til lægen, uden ens forældre nødvendigvis skal indblandes. Du kan læse lidt mere om det at tage alene til lægen, når man er under 18 her

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Og rigtigt god bedring :)

Mvh.
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål