Mor vil bestemme
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har en rigtig god ven der er den eneste der forstår mig. Vi er kun venner men han betyder alt for mig. Men min mor siger jeg ikke må se ham mere fordi jeg ikke må være sammen med drenge. Må hun godt bestemme det. Jeg ved godt hun bare vil passe på mig men det ødelægger virkelig mit liv hvis jeg ikke må være sammen med ham. Han er det eneste gode i mit liv 😥

Svar:
Dine forældre har forældremyndigheden over dig indtil du fylder 18 år. Det betyder at de, blandt andet, kan bestemme hvem du skal omgås med. Samtidig er dine forældre også forpligtigede til at drage omsorg for dig.
Har du spurgt din mor hvorfor du ikke må ses med ham? Du kan evt. foreslå hende, at du kan invitere ham hjem en dag hvor hun også er hjemme, så hun kan møde ham og lære ham at kende.
Vil også lige nævne, at det er helt normalt for en pige i din alder også at have drenge venner.