Blackout
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Når jeg drikker bliver jeg altid rigtig dårlig og får blackout. Det er som om jeg ikke kan tåle alkohol for jeg drikker slet ikke så meget som mange andre. Måske 5-6 breezer eller sådan noget. Kan det godt passe at jeg slet ikke kan tåle alkohol eller hvad og hvad gør jeg så? Jeg vil jo gerne kunne drikke lidt for at blive mere fri når der er fest.

Svar:
Hej Pige
Det er et super godt spørgsmål du har og jeg er sikker på der er mange andre der har oplevet det samme som dig, nemlig at blive dårlig og få blackout når de drikker alkohol. Det at blive dårlig og få blackout er ikke spor rart og noget vi alle gerne vil undgå. Du skriver du på en aften drikker 5-6 breezer, jeg har svært ved at vurdere om det er for meget for dig det afhænger også meget af hvor længe du har drukket, hvor hurtigt du indtager dem, hvor meget du har spist af mad inden, så der er mange faktorer der spiller ind når du bliver dårlig og oplever blackouts ved alkohol. Så det er svært for mig at vurdere om du kan tåle alkohol eller ej.
Min rådgivning til dig vil være, at du skal spise godt med mad inden du drikker, da mad kan forsinke, hvor hurtigt alkoholen optager din krop. Prøv i en periode ikke at drikke mere end 4 genstande på en aften, drik langsomt da der er større risiko for balckouts jo hurtigere du indtager alkohol. Drik vand mellem dine genstande og hold dig til breezer, undgå shots eller andre drikkevare med højere procenter.
Det er meget forskelligt om vi oplever disse blackouts når vi indtager alkohol, nogle kan tåle mere end andre. Det kan i sig selv også være farlig at få blackouts da vi ikke kan huske, hvad der sker, begynder vi at tage nogle dårlige valg og kommer måske til, at gøre ting vi aldrig normalt ville gøre.
Håber du kunne bruge mine råd og du kommer til at, oplever gode fester uden blackouts men hvor du stadig bibeholder det gode festhumør og den gode stemning.
Har du yderligere spørgsmål er du altid velkomme i vores gruppechat onsdag fra kl. 20.00-.22.00.
https://gruppechat.dk/skanderborg
Mvh DMK Louise