Ny i gym, uden alkohol
brevkassespørgsmål af
gym eleven
17 år
Jeg er i denne uge startet i gym. Fint nok. Problemet er at jeg ikke bryder mig om at drikke alkohol og allerede nu fornemmer at det bliver en ting til festerne. Jeg har ikke lyst til at drikke, bryder mig ikke om at være fuld og den manglende energi kroppen får dagen efter. Hvordan kan jeg være en del af fællesskabet uden at drikke. Gode råd modtages meget gerne :)

Svar:
Hej med dig...
Tak for dit spørgsmål, det er faktisk noget som mange unge tænker, og har det lidt svært ved, det at de gerne vil være med til festerne, men ikke altid gider det med at drikke sig fuld.. Langt hen af vejen handler det jo om at turde stå ved sig selv.. man kan sagtens have det sjovt alligevel.. Min oplevelse er at vennerne acceptere det hvis man fortæller det som det er, man kan jo sagtens være med i de forskellige spil alligevel, blot med cola eller andet... men det er en overvindelse lige at "komme ud med det" min bedste råd til dig er at fortælle hvordan du har det... nyde en genstand eller to hvis du føler for det.. og har du ikke lyst til det så lad være og nyd en sodavand istedet for. turde være dig selv.
Mange hilsner rådgiverteamet