Delt er nøgen billede
brevkassespørgsmål af
Laura
16 år
Min veninde har fået sendt et nøgen billeder fra en dreng og nu han hun sendt det videre til mig, det syntes jeg er meget dårlig stil og har enligt ikke haft lyst til at have modtaget det billede Nu har jeg det her billede hvad gør jeg med det?

Svar:
Hej Laura
Tak for din besked. Jeg kan godt forstå du synes det er dårlig stil af din veninde.
Jeg anbefaler at du sletter billedet med det samme, da det faktisk kan være ulovligt at dele eller have nøgenbilleder af unge, også selvom du ikke har bedt om at få det.
Og så synes jeg at det er helt ok, at du fortæller din veninde at hun ikke skal dele den slags med dig, og at hun også burde slette det. For sin egen og ikke mindst drengens skyld, da han kan blive ret ked af det, skulle han finde ud af det bliver delt. Han har nok kun tænkt at hun skulle se det, og ingen andre.
Vh Morten