Tror min mor drikker
brevkassespørgsmål af
M
14 år
Jeg er bange for min mor drikker for meget. Det er ikke sådan at hun drikker sig pisse stiv men hun drikker vin vær dag. Jeg ved ikke hvor meget men vær weekend står der flere flasker under vasken i køkkenet. Jeg er virkelig bange for om hun er alkoholiker og hvad der så kan ske men jeg kan ikke rigtig sige noget til hende uden hun bliver sur eller ked af det. Har i et råd til hvad jeg kan gøre.

Svar:
Hej tak for din henvendelse og jeg beklager den lange svartid.
Det du har set og lagt mærke til kan godt lyder som din mor har et problem og så vil det være super godt, hvis nogen kunne tale med hende om det. Hvis du tænker på familien, har du så nogen du kunne tale med, din far, besteforældre, en moster eller andre "tæt på" som du kan være fortrolige med. En som kan hjælpe med at få talt med din mor om det at hun drikker for meget. Det er også vigtigt at din mor forstår at hun har et ansvar over for dig og at i kan tale om tingene uden hun bliver sur. Det er også vigtigt for dig at du har en voksen du kan tale med om, hvordan du har det med det du ser og går rundt og tænker på i den her forbindelse.
Håber du får talt med nogen der kan støtte dig. Du er altid meget velkommen til at skrive igen.
Hilsen og god her fra