Gravid?
brevkassespørgsmål af
UroligTeenager
17 år
Hej
Min ekskæreste har for nylig mistet appettien og tanken om mad giver hende kvalme.
Det er godt 3 uger siden, vi sidst have samleje hvor jeg kom inde i hende.
Hun er selfølgelig på P-Piller.
Hun har humørsvinginger, træthed, en stram mave, selvom hun er blevet tyndere. Hun har ingen appetit og får kvalme af alt mad. Hun har haft dårlig mave de sidste par dage (først hård mave også tynd mave) Hun fortæller mig, at hendes mave er blevet helt stram, selvom hun har tabt sig lidt. Hun er normalt meget tynd, men man kan godt se at hun er blevet tyndere.
For omkring 2 uger siden havde vi samleje, hvor der kom noget lignende sæd ud af hendes skede, men hun sagde at det nok bare var hendes eget eftersom jeg ikke var kommet på det tidspunkt (På det tidspunkt havde hun ikke taget sine p-piller, da hun havde glemt dem hjemme)
Vi taler ikke super meget for tiden, eftersom vi er gået fra hinanden, men vi holder stadig kontakten, da vi begge håber på at komme sammen i fremtiden igen.
Jeg synes det lyder meget specielt, så vil sikre mig at hun ikke er gravid.
Det nemmeste vil sikkert være at købe en gravidsitetstest, men eftersom vores kontakt til hinanden er  minimalt, vil jeg høre her, før jeg snakker med hende om det, da det godt kan virke lidt grænseoverskridende at jeg nærmest antager hun er gravid.
Hilsen en 17 årig, fra odense omegn. :))

Svar:
Hej
Jeg tænker lige uddmideltbart at 3 uger giver ingen indikatition på gravilitet. Det kan skyldes mange andre ting som frygt for, hvad der kan være sket.
Menstrationen skal udeblive eller din kæreste skal gå noget over tiden. Der er jo ikke mange dage en kvinde kan blive gravid på i løbet af en måned. Har i haft ubeskyttet sex inden de 3 uger du beskriver?
Hvis din kæreste går langt over tiden 14. dage - 3. uger, så vil jeg anbefale at hun få en tid ved hendes læge. Den samtale kan hun have helt anonymt og lægen har tavhedspligt.
Jeg foremoder din kæreste er over 15. år ?
Venlig hilsen rådgiver