Gruppepres
brevkassespørgsmål af
Nej
15 år
Hey, jeg er en dreng på 15 år Jeg følger mig gruppePresset til og begynde at ryge puff bars, hele min vennegruppe ryger og tilbyder mig puff bars. Men jeg har ikke lyst til det jeg vil ikke miste mine venner.

Svar:
Hey med dig!
Tak for at dele dit dilemma med os her i brevkassen.
Det er aldrig rart at føle sig presset ud i noget man ikke har lyst til, men derfor er det faktisk rigtig vigtigt, at du holder fast i din intuition om, at du ikke har lyst til at ryge puff. Det kan være svært at være den eneste som siger nej, hvis man oplever at hele ens vennegruppe gør det. Samtidig kræver det mod, og det kan tilmed gøre at andre i din vennegruppe også finder det samme mod til at sige fra som du gør. Tro på dig selv og hold fast i dine værdier i hvad der er vigtigt for dig.
Vi hepper hele vejen!
KH Maria Ungekonsulent