Dårligt mentalt helbred
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej, jeg er en pige på 16 år jeg har det rigtig svært lige for tiden og føler jeg er på vej ned af den forkerte vej - jeg føler altid jeh skuffer min mor og jeg ikke kan gøre noget rigtigt - jeg har svært ved at spise nok dog ligner jeg ikke en der hqr en spiseforstyrrelse - jeg laver selvskade der er bare ikke nogen der ved det - og jeg har en gang før prøvet at begå selvmord uden nogen har opdaget noget - jeg vil virkelig gerne snakke med nogen men ved at jeg så bliver nød til at fortælle det til min mor og da jeg fortalte det til min lærer og skolesypbolog sagde de det videre til min mor (dog kun deg med spiseforstyrrelse fordi jeg ikke fortalte andet) men der er ikke blevet gjordy noget ved det efterfølgende selvom både skole, kommune og læge ved det er der ingen der gør noget, min mor spørger hvad hun kan gøre for at hjælpe men jeg ved det ærlig talt ikke for jeg ved ikke selv hvad kan hjælpe, hvad skal jeg gør?

Svar:
Hej
Jeg vil gerne prøve, at give dig nogle råd til hvordan du kan få noget hjælp. Det lyder som om du er meget bevidst omkring hvordan du har det, samt bevidst om dine handlinger, ingen skal have det som du beskriver. Siden du skriver i denne brevkasse går jeg ud fra du bor i Næstved kommune. I Næstved kommune ligger Ungenetværket (Basecamp) på Farimagsvej 65, de tilbyder åben anonym samtaler, du ringer på 55883308 og kan få op til fem samtaler. Du skriver kommunen ikke har hjulpet, i samtalerne i Basecamp kan de hjælpe med til at afdække hvilket tilbud du har brug for. De kan kontakte en sagsbehandler om evt. videre forløb, hvilket kun kan ske hvis du ønsker det, da samtalerne er anonyme. Følelsen af ikke at gå på den rigtige vej kan jeg godt genkende, nogle gange er der brug for at se længere frem for at se det "større" billede, og andre gange er der brug for at tage et "lille" skridt af gangen, når det så er sagt er følelsen du beskriver helt klart noget jeg har hørt før, og skal tages alvorligt. I forhold til spiseforstyrrelse og selvskade skal det også tages alvorligt, jeg vil råde dig til at søge din læge igen. I en akut situation hvor du har selvmords tanker skal du ringe til Vordingborg akut psykiatrisk modtagelse på 58537030. Jeg håber du vil kontakte Basecamp for at finde din vej, og gøre brug af de muligheder jeg har skrevet her.