Løbe hjemmefra
brevkassespørgsmål af
Rosa
12 år
Jeg har tænk på at løbe hjemmefra tro i man kan sover på Føtex toilet måske eller tænk i ikke den er en good idea kan i hjælp mig

Svar:
Hej Rosa
Tak for din besked :-)
Lad mig starte med det sidste du spørger om. Kan man sove på Føtex toiletter. Jeg tror det vil blive opdaget, senest når rengøringen gør rent efter lukketid. Herudover findes der måske alarmer som vil blive aktiveret når du åbner /lukker døren.  Grundlæggende vil jeg måske også synes at du som 12 årig bør tænke nøje over om løsningen for dine problemer, reelt løses ved at du løber hjemmefra. Så i langt de fleste tilfælde vil jeg ikke anbefale den løsning på det som fylder for dig :-)
Du skriver ikke noget om hvorfor du har lyst til at forlade dit hjem. Er det udfordringer med dine forældre, dine søskende eller et problem blandt dine venner eller skoleudfordringer du oplever? Eller måske har du gjort noget som du mener ikke at kunne fortælle dine forældre. Uanset, så tænker jeg ikke at løbe hjemmefra er løsningen men måske hellere tage fat på de ting som fylder for dig.
Føler du det er svært at få snakket med dine forældre herom, så kan du kontakte andre som du har tillid til. Det kan være en voksen på den skole du går på. Det kan også være en Streetworker eller SSP medarbejder som arbejder med unge og med sikkerhed kender til den slags udfordringer du tumler med. Jeg smider lige et link til deres kontaktoplysninger herunder.  Du er også velkomen til at skrive med en af vores medarbejdere  i chatten. Det er på samme side som her du finder åbningstiderne. Ekstra bonus, fra den kommende uge, kan man "bestille" en samtale. så er man uafhængig af de på siden nævnte åbningstider. Følg med på siden.
Link til medarbejdere: https://www.sspaabenraa.dk/medarbejdere-og-streetworkere/
Du kan også finde andre rådgivningsmuligheder her på siden.
Alt det bedste til dig og håber du får snakket med noget om det.
Vh
Brevkasseredaktøren