Underlig afhængeighed

brevkassespørgsmål

Underlig afhængeighed

brevkassespørgsmål af
Celine
13 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hey så er en pige der måske lidt for tideligt moden da jeg har set porno siden var 9 år og begyndt og fik bryster der omkring de 10 år og der begyndt jeg os og chatte på nettet. En dag var jeg på siden omegle og snakket med en dreng der vil cam frækt og først turde jeg ik men så synes jeg det var sjovt og det startet så en kæderaketion hvor jeg var fræk på cam. Var nok for ik og kede mig eller ved egentlig ik hvorfor jeg gjorde det, men har lært mange ting af det sådan noget som og onanere. Har prøvet og stop og bare onaner under dynen men det ik det samme som og gør på cam. Har prøvet og stop fler gange på et tidspunkt slettet jeg min skype men efter det gik jeg bare tilbage til omegle og andre sider hvor det er en tilfældig. Ved ik om det er bedst med tilfældig man aldrig ser igen eller nogen på skype for før gjorde jeg det kun med 4 af de samme drenge hele tiden eller måske er det bedst og stop men ved ik hvad jeg skal gøre! Føler mig afhængeig som dem der ryger. På den gode side er jeg stoppet med og vis mit ansigt så de kan kun se min fisse og bryster så ingen opdager det mig. Tror det vil hjælpe og have sex men tør ik og ved ik hvem det skulle være med kender kun en der vil men han vil først når jeg blir 15 hjææææælp

Svar:

Kære du.

Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at blive interesseret i sex, onani og sin egen seksualitet. Du beskriver, at du begyndte at få bryster som 10 årig, og derfor er det måske også meget naturligt, at du er blevet lidt mere nysgerrig på det seksuelle før andre. Men som jeg læser dit brev, så er du også lidt bekymret for dig selv i forhold til om du er for afhængig af at onanere foran webcam, hvor andre kan se med.

Du skriver, at du ikke ved om det er bedst bare at stoppe eller om der er andet, du kan gøre for at komme af med din afhængighed. Svaret er egentlig meget simpelt, for ifølge straffelovens §235, så er det slet ikke lovligt for andre at se dig onanere eller se dig nøgen, da du er under 15 år, selvom du har givet dem lov. Når du er over 15 år, så er det lovligt, hvis du giver andre lov til at se det. Så kort sagt betyder det, at du ikke skal onanere, hvor andre kan se med. Det er helt naturligt at være nysgerrig på sex og onani, og jeg kan godt forstå, at det ikke er helt det samme, når du bare gør det selv, fordi du ikke har kontakt med andre og får reaktioner fra andre. Men loven er lavet for at beskytte børn, og det lyder også til, at du godt ved, at det kan være risikabelt at bruge webcamet til onani, siden du er stoppet med at vise dit ansigt. For det er desværre ikke alle mennesker, der vil en det bedste, og man er meget sårbar, når man viser sig selv nøgen og i seksuelle sitationer som hvor man onanerer. Det er helt naturligt at have forskellige lyster og fantasier - det har de fleste mennesker. Men man behøver ikke altid at udleve sine lyster eller fantasier, og særligt ikke hvis det kan gå udover en selv eller andre. Så i dit tilfælde må du nok vente til du er 15 år, hvor det bliver lovligt, hvis du stadig har lysten. Ellers tror jeg at det bedste vil være, hvis du kan vende dig til at onanere selv og uden webcamet, for din egen sikkerheds skyld.

Du skriver også, at du tror det vil hjælpe, hvis du har sex. For rigtig mange er det at have sex for første gang en meget stor oplevelse, og derfor er der mange, der venter til de føler sig helt klar, og finder den helt rigtige, som de stoler på og som de gerne vil dele oplevelsen med. Faktisk er gennemsnitsalderen 16 år for hvornår man har sex for første gang,  Så derfor tænker jeg slet ikke, at du har travlt med at have sex, og jeg tror ikke, at det vil blive en god oplevelse for dig, hvis du presser dig selv til at gøre det, hvis du ikke er klar og føler dig meget usikker. Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig på at prøve at have sex, men det er vigtigt, at du føler dig helt klar.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål