teenager Pik

brevkassespørgsmål

teenager Pik

brevkassespørgsmål af
Lukas
17 år
Oprettet 5 måneder 13 timer siden

Hej jeg er en dreng som har siden jeg var 15 undret mig over hvorfor jeg på en måde er bange for at trække forhuden tilbage på min pik kan huske da jeg var mindre og gik i 5-6 klasse altid kom hjem fra skole med skolebussen og min pik havde altid trukket sig tilbage i underbukserne og jeg havde lidt besvær med at få forhuden helt frem. Jeg ved derfor ikke om det er derfra at jeg ikke kan lide tanken om at tag huden tilbage altså jeg vil jo gerne også når jeg onanere men kan ikke helt da jeg er bange /føler det gør en smule ondt jeg er nu 17 snart 18 her om lidt og syntes det er underligt da de yngre drenge fx skole ungdomsklubben og bare i svømmehallen tager huden tilbage og vasker og jeg ikke kan ville blot høre om der er noget at gøre og hvorfor jeg mon ikke kan lide at gøre det da i jo tit skriver til folk at det ikke gør ondt ... har dog lagt mærke til det er nemmere at trække huden tilbage når jeg er i bad idk why.. men tror i det er en slags form for lille traume fra da jeg gik i 5-6 klasse at det føltes som om det gør ondt når huden er tilbage og derfor jeg ikke kan få mig selv til det mvh Lukas forvirret dreng

Svar:

Hej Lukas

Det er rigtig træls, at du har den her følelse, som jeg sagtens kan forstille mig kommer fra sådan en slags traume, eller oplevelse, som du beskriver.

Glansen, eller pikhovedet er ultra følsomt. Det er helt normalt. Særligt den første tid, hvor man begynder at trække forhuden tilbage, så kan det gøre ondt, og det kan sagtens betyde at man helst vil undgå at trække forhuden tilbage, for at undgå den her smerte.

Det er vigtigt at kunne trække forhuden tilbage. Først og fremmest for at kunne holde hovedet rent. Men selvfølgelig også i forbindelse med onani og sex.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det alene er den her frygt, og ubehaget der afholder dig fra at trække forhuden tilbage, eller om du faktisk slet ikke ville kunne, selvom du virkelig prøver. Hvis det sidste er tilfældet, kan du have forhudsforsnævring, hvilket kræver behandling. Ofte kan det afhjælpes med noget særligt creme, som man skal have hos lægen.

Så jeg vil råde dig til at begynde at øve det her med at trække forhuden tilbage. Det er ikke usædvanligt at det kan være ret ømt, at røre ved hovedet, de første gange man prøver, men det skulle gerne ændre sig efter nogle få dage.

Hvis det gør ondt bare at trække forhuden helt tilbage, eller hvis du slet ikke kan, så prøv at gå i bad hver dag, og "træn" det. Hvis du ikke mærker fremgang efter en uges tid, selvom du øver det hver dag, så synes jeg du skal kontakte din læge, for så har du måske brug for behandling.

Jeg håber du kan bruge svaret, og at du får løsnet op for både frygten og forhuden, så du kan gøre helt som du har lyst til, når du onanerer.

De bedste hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål