Forvirret?

brevkassespørgsmål

Forvirret?

brevkassespørgsmål af
S22
22 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

Hej. jeg er en dreng der er meget forvirret her for tiden, har lige pludselig fået den tanke om at jeg er til mænd og det har stået på i 3 dage nu, tankerne kører konstant og jeg tænker nærmest ikke på andet, og det plager mig helt vildt. Det skal siges at jeg i mine 22 år, altid har kigget på piger, og at de altid tændte mig ( dyrket sex med dem osv). Når jeg kigger på en dreng, ser jeg ikke noget i dem, de tænder mig ikke, men jeg kan godt af og til syntes at en dreng ser godt ud/lækker ud/ flot krop osv. som burde være normalt for et menneske at syntes, Jeg så også lidt bøsse porno for at se om det tændte mig og det var bare ikke mig.

så mit spørgsmål er hvordan jeg kan fjerne disse tanker fra mig, jeg er typen der godt kan overtænke nogle ting. Men lige det her plager mig, fordi det er ikke noget jeg vil.

er det normalt at tænke sådan som tænker?

kan jeg gå hen og blive homoseksuel bare sådan ligepludselig? læste nemlig nogle historier hvor folk, gav slip på det hele for at springe ud.?

det skal siges jeg måske har været lidt ensom, jeg har aldrig rigtigt haft en kæreste og savner måske noget i mit liv.

Ved ikke om det mig der er unormal. Men kunne være fedt at vide om nogle også har haft det som mig. Fordi de her tanker tager livet af mig.

Jeg er forresten ordblind, men jeg har gjordt min bedste for at de skulle være læseligt.

hilsen den forvirrede type.

Svar:

Hey du

Jeg kan godt forstå du bliver frustreret og forvirret over at de her tanker pludselig dukker op, og fylder så meget.

Lad mig med det samme sige at jeg tænker at begge dele er helt almindeligt.

Det er helt naturligt og almindeligt at have seksuelle tanker, eller fantasier, om sit eget køn. Det behøver slet ikke at handle om tvivl om seksualitet. For langt de fleste er det noget der dukker op i teenageårene, eller de tidlige 20´ere. For nogle kan det selvfølgelig være en indikator på at man kan være seksuelt interesseret i begge køn, men for de fleste er det blot en nysgerrighed.
Hvis du aldrig tidligere har tænkt tanken, eller på anden vis er i tvivl om din seksualitet, tænker jeg blot det du oplever er en naturlig nysgerrighed. Jeg tror ikke på man pludselig vågner en dag og har skiftet seksualitet.

Selvfølgelig vil de fleste blive overraskede over pludselig at opleve sådan nogle tanker, de aldrig har haft før. Og derfor kan man godt blive chokeret. Særligt, hvis man har tendens til at overtænke tingene, ligesom du fortæller at du har.
Jeg tænker det bedste du kan gøre er at minde dig selv om at de her tanker er helt naturlige, og at de på ingen måder behøver at betyde noget.
Jeg er sikker på de lige så stille forsvinder igen. Og hvis det modsatte skulle være tilfældet, og du bliver ved med at have de her tanker, skal du måske overveje at gøre dig nogle erfaringer med det andet køn. Og se om der er mere end blot en passerende tanke?

Jeg kan forestille mig at du prøver at kæmpe mod de her tanker...fordi du ikke bryder dig om dem? Det tænker jeg kun gør dem stærkere. Lad dem være der, og sig til dig selv at de er okay, når de kommer. Mind dig selv om at du jo egentlig godt kender din seksualitet, og der skal mere end nogle tanker til at ændre på hvem du er, og hvad du lyster.
Jeg er sikker på at du vil opleve at der falder lidt mere ro på med tiden.

Venlig hilsen
Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål