Nicklas

brevkassespørgsmål

Nicklas

brevkassespørgsmål af
Nicklas
9 år
Oprettet 6 år 2 uger siden

Min Plejemor og plejefar vækker mig altid før uret ringer forde jeg svært og vågne og når jeg vågner er jeg ked af det og sur men jeg ikke lyst

Svar:

Hej Nicklas.

Jeg kan godt forstå, at du ikke altid har lyst til at stå op om morgenen, når du bliver vækket. Jeg tror, at de fleste kan synes at det er svært at komme ud af sengen, og at man hellere vil blive liggende under den varme dyne. Men det er da super øv at du skal starte dagen med at være sur og ked af det. Jeg tænker derfor at det handler om at finde ud af, hvordan du bedst får sit humør vendt. Og måske om der er en bedre måde at blive vækket på, som gør at du ikke ligefrem skal blive både sur og ked af det.

Jeg tænker, om det kunne være en idé at bytte om på rækkefølgen, sådan at uret ringer først og lidt tidligere, end det egentlig er nødvendigt, så du kan ligge og vågne lidt før dine plejeforældre så kommer og vækker dig helt og får dig op? Jeg tænker, at det måske kunne være lidt rarere at komme op og ud af sengen, hvis der var en, som måske lige kunne give dig en morgenkrammer, som kan gøre dig glad fra starten af?

En anden mulighed kunne også være at det første du skal, når du så er oppe er noget, som gør dig glad? Det kan være at stå op til noget morgenmad, du virkelig godt kan lide, eller at du kan få lov at høre en sang, som gør dig glad? Jeg tænker, at der er rigtig mange muligheder, og måske at det kunne være fint at snakke med dine plejeforældre og se om I kan finde på noget, som gør at du kan starte dagen med at være glad i stedet for sur og ked af det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar og ellers må du jo rigtig gerne komme forbi brevkassen igen, eller vores chat.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål