DDoS angreb til LAN
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej CH
mig og nogle andre fra min klasse har arrangeret et kæmpe lan party som allerede er blevet holdt 3 gange.
Her på vores 3 gang var vi 100 mennesker, og en meget kendt youtuber.
I løbet af dette lan party var vi under DDoS angreb og vi ved godt hvem det er men han er 14, og vi vil jo ikke være sådan nogle,
der bare sidder og sviner folk til :/
En af de youtubere vi havde med var blevet truet med DDoS fordi han var taget til dette lan, og åbenbart har gjort noget, som han
ikke synes godt om.
Håber i kan hjælpe os fra dette DDoS angreb til vores næste lan party som er i august.
KH Crew fra lanet

Svar:
Hej med jer
DDos-angreb er en pestilens. Ofte er det meningsløst hærværk. Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil sikre dig, at det ikke sker næste gang I afholder LAN party.
DDos angreb er blevet utroligt nemt at udføre, og der findes adskillige vejledninger til hvordan man gennemfører et angreb. Man skal dog huske på at det er meget ulovligt!
I første omgang synes jeg du skal fortælle den 14-årige, at DDos-angreb rent juridisk sidestilles med grov hærværk. Nogle gange kan man tale til fornuft ved stille og roligt at fortælle om konsekvenser af et sådan angreb.
Jeg har fundet følgende tekst på Danhosts hjemmeside:
Forebyg mod hackerangreb
Bliver din hjemmeside ramt af et DDOS-angreb, er der ikke meget du selv kan gøre, udover at kontakte din hostingudbyder hurtigst muligt og vente på at angrebet bliver afviklet. Du kan desværre ikke forebygge mod et DDOS-angreb, men du kan forebygge mod at din hjemmeside bliver hacket på almindelig vis og dermed undgå at din hjemmeside og PC bliver udnyttet til at lave et DDOS-angreb.
Opdater, opdater og atter opdater
Den eneste effektive måde at sikre sig mod at DDOS-scripts uploades til hjemmesiden, er ved løbende at sikrer sig at CMS system, moduler og templates er opdateret til nyeste versioner og derved sikre at kendte sikkerhedshuller i systemerne er lukkede.
Det er dog langt det nemmste, hvis du kan få gerningsmanden i tale inden næste LAN party.
Konsekvenserne af DDos angreb beskrives hos politiet: https://www.politi.dk/da/borgerservice/anmeldelser/hacking/
Håber I finder ud af det inden næste party :-)
Mvh Jonas