Klumpet sæd

brevkassespørgsmål

Klumpet sæd

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hej

Jeg har i det sidste halve år oplevet, at min sæd indeholder små, gele-lignende klumper. Desuden samler klumperne sig ofte, og sæden får en gullig, nærmest snotlignende farve, mens det "almindelige", hvide og mindre tyktflydende sæd samler sig ved siden af. Jeg er stadig jomfru, så har svært ved at forestille mig, det skulle være en kønssygdom. Oplever desuden ingen smerte eller anderledes lugt, men jeg synes, det ser ulækkert ud - vil f.eks. ikke udsætte en potentiel partner for det.

Skal jeg forbi lægen? Hvis ja, hvordan kan jeg så forvente, lægen vil undersøge problemet?

Svar:

Hey Anonym

Jeg kan godt forstå at du bliver nervøs, men som udgangspunkt tænker jeg du kan tage det helt roligt.

Sæd kan se meget forskelligt ud, og klumpet sæd er ikke usædvanligt. Det behøver ikke betyde at sæden fejler noget, og med mindre det du samtidig oplever andre symptomer, som smerter når du kommer, eller at der kommer blod med ud, tænker jeg du kan tage det roligt.
Klumperne kan måske skyldes at du ikke drikker helt væske nok. Du siger at din sæd ser anderledes ud end det plejer, så måske srikker du mindre end du plejer? Det kan også skyldes en ændring i din kost, så er du måske begyndt at spise anderledes? En anden mulighed kan være at du ikke får udløsning så ofte, som du tidligere har gjort. Det kan både give tykkere, og mere klumpet sæd.

Du kan jo prøve at drikke lidt mere, og se om det ændrer noget ved din sæd. Du kan også prøve at onanere rigtig meget i en periode, og se om det gør en forskel. Så længe du ikke oplever andre symptomer end klumpet sæd, bør du ikke være urolig. Hvis du oplever smerter når du får udløsning eller der kommer blod med, skal du selvfølgelig kontakte din læge.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål