Jeg er blevet vild med min veninde og tør ikke at sige det til hende og tør heller ikke sige det til min familie jeg er lesbisk

brevkassespørgsmål

Jeg er blevet vild med min veninde og tør ikke at sige det til hende og tør heller ikke sige det til min familie jeg er lesbisk

brevkassespørgsmål af
Deedee
13 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Hej jeg er en pige som er teenager og er ret sikker på at jeg er lesbisk jeg har haft en drengekærste men efter det er jeg blevet vild med en af mine veninder og tør ikke at sige det til mine veninder at jeg er lesbisk og tør heller ikke at sige det til min familie hvad skal jeg gøre jeg er mega forvirret

Svar:

Hej med dig.

Det er rigtig fint, at du skriver herind. Rigtig mange går med de samme tanker som dig.

Først vil jeg sige, at jeg sagtens kan forstå, at det kan være skræmmende at skulle fortælle sine tætte, at man er til det samme køn som en selv. Det kan være rigtig svært at vide, hvordan man lige skal fortælle det. Måske kunne det alligevel være rart at få snakket med en, der er tæt på dig omkring, hvordan du har det. Du kan jo fortælle det til en af dine forældre, til en tæt veninde eller en helt anden person til at starte med. Tingene bliver altid lige lidt lettere, når vi får det delt med nogen.

Hvis du har lyst, kan du snakke med andre, der har været igennem det samme. Det kan du hos LGBT. LGBT er landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner og her sidder der rådgivere, der selv definerer sig som homoseksuelle eller transpersoner. Du finder rådgivningen her. Her er der chatrådgivning og de har også en telefon, som man kan ringe til om tirsdagen i lige uger.

Jeg vil også råde dig til at komme forbi 1-1-chatten, hvis du får behov for at snakke. Her sidder der en rådgiver klar til at lytte til dig.

Jeg håber, at du kunne bruge svaret og jeg vil ønske dig held og lykke.

Venligst
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål