Mor og far slår

brevkassespørgsmål

Mor og far slår

brevkassespørgsmål af
Josefine
10 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hjælp mig mor og far slår jeg fået nok

Svar:

Kære Josefine

Det er godt du skriver når dine forældre slår, for det er selvfølgelig ikke i orden.

Det er både forkert og ulovligt at dine forældre slår dig. Jeg kan godt forstå, hvis du ikke kan holde det ud. Det er helt sikkert heller ikke meningen, at du skal det.

Én af de muligheder der er for hjælp er hvis du fortæller, at du bliver slået til en lærer eller en pædagog i din skole. Loven er nemlig sådan at både lærere og pædagoger skal hjælpe, hvis de bliver klar over at et barn er udsat for vold.

Hvis du synes det er svært at skulle sige, kunne du måske skrive et lille brev til en lærer eller pædagog, som du føler dig tryg ved? Det kan også være en voksen i din familie, eller måske en god venindes forældre. Det vigtigste er, at det er en voksen som du føler dig tryg ved.

Hvis du ikke er sikker på hvem det kunne være, er du altid velkommen til at komme ind i vores chat, og snakke med en rådgiver. Du kan chatte helt anonymt, og sammen kan I måske finde ud af hvordan du kan få mere hjælp.

En anden mulighed kunne være at ringe til Børnetelefonen. Du kan både ringe til dem eller chatte med dem. Du kan få samme hjælp som hos vores chat, men de har åbent alle ugens dage og lige fra kl. 11 til kl. 02 om natten. Så der er måske en lidt større chance for at komme igennem, når du lige har tid og mulighed.

Det vigtigste er, at du får fortalt om det dine forældre gør til nogen. For det er ikke rimeligt at du bliver slået, og du skal selvfølgelig have noget hjælp.

Bedste hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål