Hjælp
brevkassespørgsmål af
Oliver
13 år
Jeg har en rød hård knop ret tæt på kuglerne og først troede jeg det var en bums men da jeg trykkede på den eksploderde den ikke og det gjorde mega ondt, så prøvede jeg igen og så gjorde det ikke nær så ondt og det føltes som hård slim og ville virkelig gerne vide hvad det er

Svar:
Hej Oliver
Det er højest sandsynligt ikke noget farligt. Nogle bumser tager tid før du kan kan presse dem, så over de næste par dage vil du måske se en forandring. Det kunne også lyde som omlyder for mig som om det kunne vlre et indgroet hår. Der sker der ikke så meget, når man trykker på dem, udover at håret kan dukke op, men det kan godt gøre lidt ondt.
Mit råd ville være at holde øje med det og se, om der er nogle ændringer over de næste par dage. Hvis der ikke sker en ændring, og du er meget bekymret for det, kan det være en idé at gå til din læge og få ham eller hende til at se på det. Jeg ved godt, at det kan være lidt grænsoverskridene at skulle gå til lægen med sådan noget, men de er vant til at se sådan nogle ting, og de har tavshedspligt så det bliver mellem jer.
Jeg håber mit svar kan give dig lidt ro.
Jens