Hej jeg er en pige på 16 år jeg har fået en kæreste han siger han er klar til sex og det er jeg også synes jeg men hvordan kan jeg gøre mig helt klar til hvordan han vil have sex med mig

brevkassespørgsmål

Hej jeg er en pige på 16 år jeg har fået en kæreste han siger han er klar til sex og det er jeg også synes jeg men hvordan kan jeg gøre mig helt klar til hvordan han vil have sex med mig

brevkassespørgsmål af
Kira
16 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hvordan gør jeg mig helt klar til hvordan min kæreste vil have vild sex med mig

Svar:

Hej Kira,

Det vigtigste, når du skal have sex, er at du kun gør noget du har lyst til og noget som føles rart og dejligt. Sex skal ikke gøre ondt og sex skal ikke føles grænseoverskridende. Det skal være dejligt og rart og noget begge parter kan nyde, og der skal være plads til at man kan give udtryk for sine behov og sine grænser.

For at sex kan være dejligt for dig, og for at du kan "blive klar" er der nogle ting, der skal være på plads. Først og fremmest skal du føle dig mentalt klar. Hvis det inden i dig føles rigtigt at have sex, hvis det er noget du helt oprigtigt føler dig klar til, og hvis du er noget du kan mærke, at du helt oprigtigt har lyst til, så kan du være ret sikker på, at du er mentalt klar til at have sex. Så langt så godt.

For at sex skal føles godt, så er det også vigtigt at du er våd nok, inden han trænger ind i dig. Hvis du ikke er våd nok kan det gøre rigtig ondt. Især på dig, men faktisk også på ham. Så sørg for at bruge god tid på forspil og på at lege med hinanden og tænde hinanden, inden I når til penetrationen.

Sidst, men absolut ikke mindst, er det vigtigt, at du kan slappe af i din krop. Det kan være enormt svært at slappe ordentligt af i sit underliv, og mange kommer ubevidst til at spænde. Enten fordi de er bange for det vil gøre ondt, fordi de ikke er helt trygge, afslappede eller komfortable i situationen, fordi situationen er uvant for dem, fordi de kommer til at tænke for meget på ikke at skulle spænde og derfor kommer til at gøre det endnu mere, fordi de ikke kender sig selv eller deres partner ud og ind endnu eller af en helt sjette årsag. Der kan være et hav af forskellige årsager til, at man kommer til at spænde, men effekten er den samme: det gør sex mindre behageligt, og til tider ligefrem smertefuldt.

Så i forhold til dig og din kæreste: du spørger til, hvordan du kan gøre dig helt klar til den vilde sex han vil have med dig. Her tænker jeg, at det vigtigste er at I snakker sammen hele vejen igennem. Både før I går i gang, undervejs og bagefter. Det er vigtigt, at I hele tiden har jer selv og hinanden med, og det er bedre at tjekke ind en gang for meget end en for lidt. Hvis du bliver den mindste smule i tvivl om hvad han vil eller hvordan han har det, så spørg. Og han skal gøre det samme ved dig. Og hvis han ikke spørger af sig selv, så sig det til ham, hvis der er noget du er utryg ved eller usikker på. Det kan føles akavet i situationen, og man kan være bange for at ødelægge den gode stemning. Men det er der ikke noget at gøre ved, for alternativet er, at du risikerer at få overtrådt dine grænser og gå med til noget, du egentlig ikke har lyst til eller føler dig klar til. Og er de grænser først blevet overtrådt, så kan det ikke tages tilbage igen.

Jeg håber du kan bruge mine råd, og jeg håber at både du og din kæreste vil være rigtig gode til at lytte til dig og de signaler du sender.

Mange varme hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål