Dårlig kysser
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej  I går var jeg til fest og blev virkelig fuld. Vi spillede s p eller k og alle endte med at kysse nogen ( vi var kun piger ). Dette ændre selvfølgelig ikke min seksualitet ( hetero ) og jeg er ikke bekymret om hvad andre mener om min seksualitet. Mit problem er at jeg ikke rigtig har erfaring med at kysse og blandt andet kom til at gøre det med åbne øjne. Det var ikke et seriøst kys, det var bare hvor man hurtigt ramte. Men jeg er bare virkelig bange for at der bliver spredt rygter om at jeg er en dårlig kysser, selvom det egentlig bare var fordi jeg havde ingen kontrol over hvad jeg gjorde med min krop. Kan jeg eventuelt også få nogle råd om hvordan man kysser ordenligt? Hilsen Anonym

Svar:
Hej Anonym
Mange tak for dit spørgsmål her i brevkassen. Jeg er sikker på, at der er andre end dig, som er usikker på hvordan det rigtige kys skal være.
Først og fremmest vil jeg starte med at sige, at der ikke findes noget "rigtigt" kys. Det er nemlig meget individuelt hvordan et ordentligt kys føles og mærkes. Nogle foretrækker lange kys hvor øjnene er lukket og andre foretrækker kortere kys med øjnene åbne. Det kan også være meget forskelligt alt afhængig af hvem man kysser med. Du skriver, at du spillede S,P eller K med en gruppe piger til en fest hvor du var meget fuld. De kys du både fik og gav under den leg vil måske slet ikke føles, som de kys du får hvis du har en kæreste, som du kender rigtig godt. Det at kysse et andre mennekse er nemlig en intim ting, som kan være grænseoverskridende de første mange gange. Jo bedre man lærer personen at kende, jo bedre plejer ens kys med modparten også at blive. Øvelse gør mester, og du kan sagtens øve dig på eksempelvis et æbel de første mange gange, for at blive mere tryg ved det. På den måde kan du også finde din helt egen måde at kysse på.
Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget.
Venlig hilsen
Sara