Det her er mærkeligt

brevkassespørgsmål

Det her er mærkeligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Hej. Jeg har i et års tid nu haft sådan en mærkelig fornemmelse i mine fødder og hænder. Kan give et exempel. Jeg kan gå på gaden og mærke sådan en varme i mine føder først som så begynder at gå op til mine hænder og snorre. Som om mine muskler vil kollapse. Jeg begynder at akut svede på mine hænder og føder. Og hvis jeg ikke skynder mig hjem så kan det gå så voldsomt til at jeg sådan kollapser i muskelsammentrækninger agtig. Faktisk lidt som at få en orgasme (uden det skal lyde mærkeligt) men det kommer sådan lige pludselig, og kan ikke rigtig styre det.... HVAD ER DET.

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som noget der er meget generende, men jeg kan ikke regne ud hvad det er ud fra det du skriver. Det er ikke en hyppig tilstand, så derfor er der behov for, at stille dig flere spørgsmål, så man bedre kan få beskrevet hvad det er du oplever. Feks. hvor tit, om det er i særlige situationer, om der er sket noget inden, om du besvimer, om du kommer til  at tisse i bukserne imens, hvordan "kollapset" helt præcist er og mange flere spørgsmål.

Jeg kan ikke pege i en bestemt retning, for på mig kan det både være noget med nervesystemet, hormonbalancen, stress, angst, eller en simpel refleks der reagerer uhensigtsmæssigt. Det er ikke nemt at komme videre gennem skærmen her, så jeg vil anbefale at du går til din læge. Hvis ikke du allerede har gjort det, kan det være en god idé at tale med nogen om det. Det er altid godt at dele sådan noget med sine forældre eller andre man er tæt på.

Selvom jeg ikke kan fortælle dig hvad det er, håber jeg du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner fra Lea

Leas billede
Lea fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål