15 årig
brevkassespørgsmål af
Lukas
15 år
Hej jeg hedder Lukas og har en lillebror på 10 år jeg har for nogle år sovet nøgen med ham og vil gerne prøve det igen PS mig og min lillebror har pille et ved hinanden for nogle år tilbage.. Har 1 til spørgsmål jeg går i klasse med en dreng som jeg sidste år holdte på lårret altså tps inderlåret ind mod hans pik og han gjorde ikke noget ved det han smile bare til mig vil gerne se hans pik og måske have en omgang sex med ham og sutte ham og så videre.. Har også en til ven hvor jeg gerne ville have noget med ham i stil af blowjob eller handjob ved ikke hvad jeg skal gøre med alle 3? De kender ik hinanden kun de 2 sidste her da det er klasse kamatater

Svar:
Hej med dig Lukas!
Du har tre lidt forskellige situationer, som du er forvirret omkring, og det kan jeg godt forstå. Der er meget nyt at forholde sig til, når man føler sig klar til at være sammen med andre på en seksuel måde, og man kan være helt vildt meget i tvivl om, hvordan man lige får tingene til at ske. Jeg vil forsøge at give dig nogle råd i forhold til alle tre situationer.
I forhold til den første fyr fra din klasse, som du nævner, ham hvor du fortæller, at du har haft din hånd på hans inderlår, så tænker jeg, at det lyder til, at der er lidt flirteri i luften mellem jer, og at han måske også godt kunne tænkes at være interesseret i dig. Derfor er mit bedste råd til dig at forsøge at tage lidt mere kontakt til den her fyr. Du kan måske snakke med ham i skolen, og se hvordan det går. Du kan også spørge ham, om han kunne have lyst til at lave noget i fritiden? Måske gå en tur, se en film eller tage et sted hen sammen? Du kan eventuelt også prøve at skrive til ham over SMS eller messenger eller Snapchat, eller måske et helt andet medie, alt efter hvad I begge bruger. Jeg tror, at du gennem samtaler vil kunne få en bedre fornemmelse af, hvor han er henne, og om han også er interesseret i dig på den samme måde, som du er interesseret i ham. Hvis I begge er interesseret i hinanden, er det dog nok stadig en god idé at snakke med hinanden om, hvad I har lyst til. Selvom at I måske kan lide hinanden, og du er klar til at have sex, så er det ikke nødvendigvis sikkert, at han er klar. Det er meget forskelligt i jeres alder, hvor man lige er henne, og man skal huske at respektere hinandens grænser. Så hvis han ikke er klar, så er der ikke så meget andet at gøre, end at acceptere hans nej eller at vente tålmodigt på, at han er klar, uden at presse ham.
Du nævner også en anden dreng fra din klasse, som du er interesseret i, men det virker ikke til, at der har været så meget kontakt mellem jer. Mit råd til dig i forhold til ham minder nok lidt om det, jeg lige har skrevet, for jeg tror stadig, at det handler om at tage lidt kontakt og se, om han virker interesseret i dig. Det kan godt være lidt intimiderende at skulle tage kontakt, men der er heldigvis forskellige måder, som man kan gøre det på, og du skal selvfølgelig vælge den, som du synes giver mest mening for dig.
Det er helt naturligt i din alder, at man er nysgerrig på og interesseret i andre, og det er også helt normalt, at der er flere, som man er tiltrukket af på samme tid, men jeg tænker måske, om det lige nu er bedst kun at "satse" på én af de her fyre? Både for din egen skyld, fordi det kan blive enormt forvirrende, men også for deres skyld, fordi det kan være sårende at finde ud af, at man ikke er "den eneste", i hvert fald, hvis du ikke fortæller dem det. Det er altid en god tommelfingerregel, at man er åben og ærlig overfor folk, så de ved, hvor man står, og hvad de ligesom kan forvente af en.
Du nævner i dit brev også den her situation med din lillebror, og igen så er der ikke noget unormalt i at være nysgerrig også selvom, at det nogle gange er søskende eller familiemedlemmer, man bliver nysgerrig på. Når det så er sagt, så vil jeg klart råde dig til IKKE at handle på eventuelle tanker, du har omkring familiemedlemmer og særligt din lillebror. Det er ulovligt at have sex eller være seksuelt sammen med sin bror (eller søster samt forældre og bedsteforældre). Derudover er det også ulovligt for dig at have sex eller være seksuelt sammen med din lillebror på grund af hans alder, også selvom at han måske har gjort det frivilligt. Da han ikke er mere end 10 år, så er det ikke sikkert, at han forstår, præcis hvad det er, I gør, og derfor er det dit ansvar, som den ældre af jer to at passe på ham og stoppe de her ting fra at ske. Derfor vil jeg råde dig til med det samme at stoppe med at være sammen med din lillebror på den her måde, og i stedet se om du ikke kan få tilfredsstillet de behov, du har, et andet sted, f.eks. med en af de fyre fra din klasse, som du også har nævnt i dit brev.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du forstår, at situationen med din lillebror skal stoppe nu, og at det er meget bedre, hvis du søger den her type forhold hos nogle, som er gamle nok til at forstå, hvad det vil sige, og som du ikke er i familie med. Det lyder til, at du har masser af bedre muligheder omkring dig, og jeg håber, at du vil forsøge dig med dem i stedet!
De bedste hilsner
Amanda