Ømhed og en lille "klump" på testikel.

brevkassespørgsmål

Ømhed og en lille "klump" på testikel.

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hejsa jeg er en dreng på 13 år som har et proplem med min testikel. I 2 dage har jeg haft en øm... Meget øm højre tekstikel og her i går opdagede jeg en lille form for klump på den... Frygter at jeg fejler noget alvorligt... Og er der en mulighed for at "kurere" det hjemme fra som fx. Have et bind til at holde den højre oppe?... Det er faktisk begyndt at gøre ondt når jeg går eller hopper... Jeg springer meget lige pt. Og skal til konkorence om nogle dage.

Svar:

Hej

Mænd få en betændelse eller irritation omkring sædlederen ( den der fører sæden fra testiklen) eller bitestiklen (der sidder på siden af testiklen). Nogle gange kan det være en betændelse med en bakterie og så skal det behandles med penicillin. Det er ikke noget du kan klare selv.

Du bliver nødt til at gå til din læge og blive undersøgt.

Husk at lægen ikke synes det er spor pinligt og har set den slags problemer mange gange før.

God bedring

AmandaSNs billede
Lotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål