Giv os din feedback
Giv os din feedback
Vi vil meget gerne høre din mening. Både om det du synes godt om, og det der er mindre godt.
Måske har du idéer til vores design eller en ny funktion. Det kan også være ris eller ros til den rådgivning du har modtaget. Hvad end du har på hjerte, vil vi gerne høre det.
Smid en kommentar i tråden her, så vender vi tilbage.
Hvis du har feedback, eller en klage, som du ikke ønsker offentliggjort kan du skrive til os, via kontaktformularen her.
Gode hilsner fra
Cyberhus-Teamet
Kommentarer
Det nye er nemmere at finde rundt i :-D
Hej, og tak for den positive feedback. Vi er helt enige. Det nye er meget lettere at overskue.
Mange farver. Pang pang :) og nemt at finde rundt i
Hej
Jeg må så være ærlig at sige, at jeg synes det nye er meget svære at finde rundt i, kunne meget bedre lide det før! Men tror det fordi jeg har svært ved nye ting.... og helst vil det gamle!
Hej med dig
Det tror jeg der er mange der kan genkende. Det nye kræver altid lige lidt tid at vende sig til.
Håber du bliver glad for det når du lærer det bedre at kende.
Der meget bedre overblik og lige til og så det mere frisk at se på med farver
Jeg har skrevet til Brevkassen: "Endeløs mobning" og er faktisk vred over det svar jeg har fået. Derfor skrev jeg del 2: "endeløs mobing..del 2". Har I fåert dette. Men at skrive, hvad der ville ske, hvis jeg satte de støvler ind...sig mig fatter I ikke at jeg bliver mobbet!??!! at jeg IKKE er skyld i det? Jeg GLEMTE mine støvler!!!! Det er sku da ikke noget jeg gør med vilje. Sikke et tåbeligt svar!
Kære du
Når vi møder hinanden på en platform som Cyberhus, hvor der ikke er mulighed for at uddybe og forklare, vil vi ind imellem komme til at tale forbi hinanden.
Jeg har læst spørgsmål og svar igennem flere gange, og jeg synes det er et godt svar. Jeg vil ikke gå længere ned i detaljerne i spørgsmål/svar. Det giver ganske enkelt ikke mening. Det er tydeligt at vi læser det meget forskelligt og ikke bliver enige.
Det betyder ikke nødvendigvis at svaret er "det rigtige". Som udgangspunkt vil der nok altid være lige så mange forskellige svar som der er rådgivere, for vi er alle forskellige. Læst med dine øjne kan svaret sagtens være forkert eller tåbeligt.
Rådgiveren har ønsket at give dig mulighed for at se nye sider af din situation, og måske finde nye handlemuligheder. Det synes jeg også rådgiveren gør, men det er ikke sikkert at du ser det samme. Du er i hvert fald ikke enig i rådgiverens betragtninger og forslag. Jeg tænker det er et vilkår for den her type rådgivning. Hvis rådgiveren havde kunne spørge ind til de ting du skriver, og senere uddybe sine svar kunne du måske have fået mere ud af rådgivningen?
Jeg tænker om chatten kunne være et bedre alternativ for dig? Her er der nemlig lige præcis mulighed for at spørge ind, forklare og uddybe. Jeg tænker det kan give dig en bedre oplevelse, og give rådgiveren mulighed for at hjælpe dig bedre.
Vi har ikke modtaget en del to til spørgsmålet her. Du er velkommen til at skrive igen, men jeg vil som sagt anbefale dig at bruge vores chat i stedet. Her tænker jeg du og rådgiveren vil have lettere ved at opnå en fælles forståelse.
Mange hilsner Niels-Christian
Hej :) Rigtig fint med det nye design herinde!
Jeg har skrevet flere breve til brevkassen, men det er noget tid siden nu. Jeg kan ikke huske hvad jeg kaldte brevene eller hvornår de præcis er sendt, men er der på en eller anden måde mulighed for, at finde dem igen?
Mvh Louise
Hej Louise
Fedt du kan lide designet :-)
Hvis du ikke kan huske tidspunkt eller titel, kan det godt blive lidt svært at finde. Vi har nemlig mere end 14000 spørgsmål/svar liggende på siden.
Men hvis du kan huske hvad de handlede om kan du prøve at bruge vores søgefelt i toppen af siden.
Hvis ikke du kan finde dem, kan det være du kan finde andre svar du kan bruge. Og ellers kan du måske overveje at skrive et nyt spørgsmål.
Hvis du kommer i tanke om hvad de hed og sådan ca. hvornår du sendte dem...Så skriv igen . Så vil vi gerne prøve og hjælpe.
Mange hilsner Cyberhus-teamet
Hej Cyberhus.
Jeg tænkte på, har i nogensinde overvejet, at få en nattelinje chat?
Jeg ved at børnetelefonen har en, men den må man kun bruge, hvis det er meget vigtigt det man skal have hjælp til. Jeg kunne godt bruge at man nogen gange kunne chatte med en rådgiver måske kl.23 - kl.01.
Mvh. A
Hej A
Det er helt sikkert noget vi godt kunne tænke os, og også noget vi ved at nogle kunne have brug for.
Det er desværre ikke noget vi har haft mulighed for indtil videre, og vi må også være ærlige og sige at det nok ikke bliver muligt i den nærmeste fremtid.
For selv om det er frivillige der sidder i vores chat, er der også altid lønnede til at hjælpe, hvis nu der kommmer nogle rigtig svære samtaler, eller hvis en ung får brug for hjælp lige nu og her. Og derfor er en natteåben chat en løsning der koster en del midler.
Derfor er det også noget der først er åbnet hos Børns vilkår, og Livslinien efter at de har fået en del midler til at prøve det her med natteåbent.
Så det er ikke fordi vi ikke vil, men vi har desværre ikke rigtig økonomien til at have natteåbent i chatten lige nu.
Indtil vi forhåbentlig får muligheden engang, er det rigtig godt at muligheden er der hos Børnetelefonen og Livslinien.
Gode hilsner
Cyberhus-Teamet
Det er ikke helt det samme, men syns faktisk den nye sms fungerer ret godt på det plan, fordi man kan skrive til jer om natten. Jeg ved godt i ikke svarer om natten, men det er rart at få sendt alt det der farer rundt i hovedet. Og kan man fortsætte i flere dage og det synes jeg er rart, fordi jeg nogen gange går og tænker over tingene.
Er det mulit at gruppe chatten kan være fler gange om ugen
Hej med dig
Det kunne være fedt med mere gruppechat, og det er der også andre unge der spørger efter ind imellem. Vi har desværre ikke mulighed for at have mere åbent i øjeblikket. Det kræver lidt flere midler end vi har i øjeblikket.
Men det er et ønske, som vi er meget opmærksom på, så hvis det bliver muligt for os, er det helt sikkert noget vi vil kigge på.
Hvordan skriver man til brevkassen, når man er på computer? Jeg kan ikke helt finde det
Hej Anonym
Brevkassen er lukket for nye spørgsmål indtil på fredag, fordi der er kommet så mange spørgsmål den sidste uge, at vi ikke kan følge med. Så der er slet ingen steder du kan oprette et nyt spørgsmål lige nu. Det kommer igen på fredag.
Cyberhus-Teamet
Hejsa, jeg synes at cyberhus er blevet mere forsvirrende, synes at knappen til at skrive breve burde være større og savner hvor man engang kunne skrive sine små hemmeligheder anonymt. Fordi synes altid det var meget spændene at læse andres hemmeligheder og skrive sine egne.
Hej Anoxx
Det kan godt være lidt scsvæat finde rundt, når alting bliver anderledes.
Det med hemmeligheder er stadig en mulighed. Tryk på ung til ung, og så kan du vælge at oprette en hemmelighed.
Hvis du bare vil læse andres, trykker du på ung til ung, og så kan du bruge filteret i toppen af siden, til kun at vise hemmeligheder.
Er lidt i tvivl om det her en større knap. Kunne du godt tænke dig at den var tydeligere på alle sider, eller større der hvor den er nu. Hvis man bruger mobil eller tablet er den meget stor, så er lidt i tvivl, om hvordan du mener. Måske du kan sætte lidt flere ord på det?
Mærker tristheden når det weekend der kun børnetelefonen åben hvilket ikke altid er nemt og de forstår ikke altid alt forde de ældre ind jer her inde. Så der livslinjen men jeg ikke ved at tag min liv så heller ikke så der girltalk men det har jeg prøvet og opgivet føler ikke de hjælper og forstår så der ung på linjen fredag aften og søndag aften men der virklig hurtig optag savner mere nogen jeg bor opholdsted så weekend er svære ind hverdag og jeg har hørt ordet brug de voksne men det ville ingen kunne forstå når man bor i en alm familie og det os okay jeg godt forstå i vil ha weekend men findes der ikke noget ligesom børnetelefon bare hvor man kan snakke lidt mere om alt Jer her inde kan i føle som jeg ????
Hej Olivia O
Weekenderne kan godt være sværere og lange. Sådan tror jeg der er mange der har det.
Det kunne være rigtig godt med en åben chat i weekenden, men vi har desværre ikke muligheden lige i øjeblikket.
Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive med andre unge i Ung-til-Ung, eller skrive et brevkassespørgsmål, men det er selvfølgelig ikke det samme som en chat.
Ud over de steder du selv nævner, er der ikke godt sted at henvise dig til. Livslinien taler også med børn og unge, om at have det svært, s¨¨dan mere generelt, så måske du kunne prøve dem alligevel?
Og måske ville det være okay, at sige til rådgiveren på Børnetelefonen, at du bare har brug for at snakke lidt. Hvis du siger, lige ud, at du ikke søger rådgivning, men "bare" har brug for en voksen der lytter og snakker lidt, om hvordan du har har det, og hvad du tænker på. Så kan det måske være en mulighed alligevel?
Hvordan finder jeg mit spørgersmål ud at opgive min email.????????
Eller hvordan finder jeg bare mit spørgsmål?
Tryk på brevkassen, så kommer alle svar frem, og så kan du scrolle ned af siden til du finder dit. Hvis du kan huske hvilken kategori du stillede spørgsmålet under, kan du bruge filteret i toppen af brevkasse siden. Så kan det være lettere.
Er det mulighed for at trække sit spørgsmål tilbage, hvis det ikke er blevet besvaret?
Ja, det er det.
Hvad hedder dit spørgsmål, og hvad handler det sådan nogen lunde om? Vi spørger for at.kunne finde det, og være sikker på at det er det rigtige spørgsmål vi sletter.
Jeg skrev bare i brevkassen at jeg ville have et andet spørgsmål slettet og så hvad det hed og den dato det var skrevet så blev det slettet med det samme så d et er ret nemt. Tak for det Cyberhus
Jeres chat er virkelig god!! Jeg har både chattet med jer og børnetelefonen og i er helt klart min favorit! Det eneste, som ærger mig er, at i ikke har åbent lige så ofte som børnetelefonen:)
Det er svært at nå at chatte med jer på de dage, hvor i har tidligt åbent, da jeg er i skole der. Men ellers godt! Specielt er gruppechatten nice!!
Hej Krebsen
Tusind tak for dine pæne ord. Det varmer, og jeg vil sørge for at sige det videre til alle vores rådgivere.
Vi ved, at det kan være svært at komme igennem til chatten, og vi vil også gerne have åbent i flere timer. I øjeblikket har vi desværre ikke mulighed for det, men det er noget vi altid arbejder hen mod.
Tak igen fra Cyberhus-Teamet
Jeg syntes det er lidt svært at finde ud af hvor man kan skrive til brevkassen henne fordi jeg har kigget jeres hjemme side igennem og kan ik finde der hvor man selv kan skrive til brevkassen men jeg har skrevet til brevkassen før men kan ik huske hvor man går hen for at skrive igen men da jeg skrev så fik jeg et godt svar og i er rigtige gode til at svare
Hej Pernille
Tak for dine søde ord. Det er skønt at vide, at du kunne bruge det svar du har fået før.
Hvis du trykker på brevkasse-knappen i toppen på en bærbar pc, og i bunden af siden på en mobil, kommer du ind til der hvor du kan oprette nye spørgsmål.
På en bærbar er der en boks til højre på siden, og på en mobil er den i bunden.
Knappen du skal trykke på er grøn, og der står Opret spørgsmål på den.
Gode hilsner Cyberhus-Teamet
Hvordan skriver man til brevkassen?
Hej Mette
Hvis du trykker på brevkasse-knappen i toppen på en bærbar pc, og i bunden af siden på en mobil, kommer du ind til der hvor du kan oprette nye spørgsmål.
På en bærbar er der en boks til højre på siden, og på en mobil er den i bunden.
Knappen du skal trykke på er grøn, og der står Opret spørgsmål på den.
Gode hilsner Cyberhus-Teamet
Brugervenligheden er blevet rigtig god med det nye design. Nemt og overskueligt at navigere rundt i! Mvh, Niko
Hvordan kommer man på brevkasse
hjælp mig
Hjælpen er på vej :)
Tryk på den grønne knap med brev-ikonet. På laptop i toppen af siden, og i bunden på en mobil.
Når først du er i brevkassen, kan du stille et spørgsmål ved at trykke på + Opret spørgsmål
Til højre på siden på en laptop, og i bunden af siden på en mobil.
Synes det er for dårligt, at jeg har skrevet 3 gange herind til og aldrig har fået svar.
Hej idk
Hvor på siden er det har skrevet?
Hvis det er i brevkassen, og der endnu ikke er gået 10 dage, kan det være derfor.
Det kan også være du ikke kan finde de svar du har fået.
Prøv lige at fortælle mere om hvad dine spørgsmål hedder, hvad de handler om og hvornår du har skrevet dem. Så kan vi hjælpe med at finde dem.
det er vildt svært at finde rundt i den nye hjemmeside. Den gamle var federe og lettere og rummene mangler ligesom. Det er jo ikke et online hus mere overhovedet.
derudover gruppechatten, det er ikke ok i udelukker nogen fra at kunne bruge det Og sorterer i hvem der må chatte og mobber nogen ud. Det er kun gamle faste brugere der er velkommen. Hvorfor skal man udfylde et skema, når i alligevel ikke lytter til det man skriver i det men bare smider en ud?
chatten er konstant og altid optaget. Og det er altså ikke særlig fedt at blive holdt ude og i ikke gider forholde jer til det men bare er komplet ligeglade. Det er ikke god stil som i går så meget op i.
Hej Lille
Siden er meget anderledes, end den var, da vi havde rum, man kunne gå ind i. Det har du helt ret i.
Vi var selv rigtig glade for rummene, men desværre fungerede de rigtig dårligt på mobil, og langt de fleste brugere, benytter siden fra mobil, og derfor var det desværre tid til at sige farvel til rummene.
Vi lytter helt bestemt, og både god og dårlig kritik er vigtig for os. Vi laver ofte nye arbejdsgange og retningslinjer, på baggrund af kritik fra brugere.
Al kritik er velkommen. Det er samtidig vigtigt at huske, at der som regel er flere sider af samme sag, og derfor er det heller ikke sikkert at vi er enige, og derfor træffer præcis de valg du eller en anden bruger måtte ønske.
Når du taler om gruppechat, må det handle om gruppechat.dk, og ikke Cyberhus? Hvis din bruger på gruppechat.dk er blevet lukket, har moderatorerne på gruppechat.dk, helt sikkert haft en begrundelse. Det er selvfølgelig rigtig svært, hvis du ikke er enig i den begrundelse. Jeg kan dog garantere dig, at de ikke har lukket din bruger fordi de er ligeglade. Det er kun noget de vælger aat gøre, hvis de ikke ser andre muligheder.
På Cyberhus er chatten ofte optaget, det har du helt ret i. Vi har så mange linjer som muligt åbne, men virkeligheden er nu engang at der er flere unge, der vil igennem, end vi er rådgivere. Vi søger altid nye rådgivere, og der kommer heldigvis også hele tiden flere til. Det har betydet at vi i år, har haft flere rum åbne, og derfor har vi også allerede nu haft 15 procent flere samtaler end sidste år. Men der er bare rigtig mange der gerne vil igennem, og så er der ofte optaget. Vi gør hvad vi kan, men vi kan ikke love at det pludselig bliver meget nemmere...desværre.
Ved ikke hvordan den var før men synes den er god nu
Hej cyberhus.
Jeg var inde og skrive et svar til en pige, som havde skrevet et forumspørgsmål. Jeg havde skrevet et langt svar og brugt tid på, at skrive det, men da jeg så skulle sende det, stod der, at det skulle godkendes, (kl. Var over 22.00). Men næste dag var svaret der ikke. Lidt irriterende når jeg nu havde skrevet et langt svar. Ved ikke om i har mulighed for, at finde det?
Forumspørgsmålet hed Spiseforstyrrelse.
Hej A.
Godt du skriver. Der var ganske enkelt sket en fejl, og det beklager vi.
Din kommentar er ude nu.
Tak, god jul og godt nytår
Mange tak, og i lige måde :)
Hej,
Jeg synes virkelig at man får dejlig rådgivning herinde. Brevkassen er et godt sted hvor man kan skrive herind og få gode råd og. Men der er et problem. Jeg kan ikke trykke på chat-knappen. Hvorfor ikke det?
Mvh Anni
Hej Mie /Anni
Mange tak for de rigtig pæne ord, det er vi glade for.
Det ser ikke umiddelbart ud til at der er fejl på siden, så vi kunne godt bruge lidt mere hjælp til at blive klogere på hvad det er der ikke virker?
Er det den orange chat knap (I bunden af siden på mobil, eller i toppen på laptop) eller er det selve knappen der starter en chatsamtale, i en af vores chats?
Jeg synes det er irriterende når brevkassen er lukket. Synes ikke det er fair når man har brug for hjælp?
Kære Anonym
Vi kan sagtens forstå at det er vildt frustrende, når vi ind imellem lukker for brevkassen.
I år har vi indtil videre været nødt til at lukke ned for nye spørgsmål 4 gange. Hver gang mellem 2 og 4 dage. Når vi lukker ned er det fordi vi har modtaget så mange spørgsmål at vi ikke kan følge med mere. Når vi ikke kan følge med, har vi desværre kun to muligheder.
Den ene er at lade brevkasserne være åbne, men kun vælge at svare på nogle af spørgsmålene. Den anden mulighed er at lukke ned for alle spørgsmål nogle få dage, indtil vi kan følge med igen.
Ingen af mulighederne er særlig gode, men vi synes at det er mest fair at lukke ned for alle. For ellers skal vi jo sortere nogle spørgsmål fra, og det synes vi ville være endnu mere unfair. For hvem har så mest krav på svar, når alle gerne vil have hjælp?
Den bedste løsning er selvfølgelig at vi havde rådgivere nok til altid at kunne være åben og altid kunne svare på alle spørgsmål. Det arbejder vi altid på. Men vi er der desværre ikke helt endnu.
Jeg har et brev der ikke er blevet svaret på. Jeg skrev det sidste mandag, så det er vel 9 dage siden, og jeg har ikke fået et svar. Brevet hedder Kugle/klump i brystet.
Hej Radisse
Godt du skriver, for der var faktisk sket en fejl hos os. Vi havde to spørgsmål, der var besvaret, men som ved en fejl ikke var blevet udgivet. Dit var det ene.
Svaret er netop udgivet, så du skulle gerne have modtaget en notifikation, hvis du har skrevet en mail da du oprettede spørgsmålet. Og ellers kan du gå ind og finde det under brevkassen.
Vi undskylder fejlen, og håber du kan bruge svaret.
Sider
Tilføj kommentar